כסף
כסףפלאש90'

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (ראשון) פה אחד את הצעת השרה לבני לפיה יינתן פטור לבעלי חוב מול ההוצאה לפועל שחובם אינו עולה על 400 אלף ש"ח, המוגדרים "חייבים מוגבלים באמצעים" ושהליכי הגבייה מולם אינם צפויה להביא תועלת משמעותית לנושים.

על התיקון, המהווה הוראת שעה לשלוש שנים, הוחלט לאחר שהתגלה כי הסדרי חוב המאפשרים את פריסת התשלומים על-פני שנים ארוכות אינם מאפשרים להם לשקם את חייהם ובמקביל מספקים לנושים תועלת מועטה מאוד (בשל הסכומים החודשיים הנמוכים המועברים אליהם).

כמו כן, כוללת ההצעה מנגנון המתחשב במצבם הכלכלי ובזכויותיהם של הנושים (תוך שימת לב על קיומם של נכסים בבעלות החייב, העשויים לשמש לפרעון החוב), במטרה למנוע שימוש לרעה בפטור הייחודי. כמו כן, נושים יעודכנו בעת פתיחת תהליך להפטר, ויהיה ביכולתם להגיב על כך.

השרה לבני אמרה כי "במסורת היהודית, שנת שמיטה – כמו זו שאנו נמצאים בה כעת – לא נועדה רק עבור מנוחת והתחדשות האדמה, אלא גם מהווה הזדמנות לבני-אדם לפצוח בהתחלות חדשות ולפתוח דף חדש. תיקון זה, שנועד לאפשר לחלשים בחברה להחלץ ממצב משברי ולהשתקם, מממש בדיוק את הערך הזה – ומוכיח, פעם נוספת, שאין סתירה אמיתית בין היהדות והדמוקרטיה, שכן כה רבים מהערכים המגולמים במסורת היהודית משתלבים באופן טבעי והרמוני עם ערכי הדמוקרטיה".