אמבולנס. אילוסטרציה
אמבולנס. אילוסטרציהצילום: פלאש 90

אנחנו רגילים להזדעק כנגד האלימות שמתרחשת במגרשי הכדורגל בארצנו הקטנטונת, אך נראה שהאלימות במגרשי הכדורגל אינה רק מנת חלקנו.

ליגות הכדורגל באנגליה, איטליה, ארגנטינה ויוון ידועות גם כן כאלימות ביותר עבור אוהדי הכדורגל הרבים, והיום (ראשון) מצטרפת אל רשימת המדינות האלימות גם ליגת הכדורגל שבספרד.

לפני שעה קלה נסתיים משחק הכדורגל בין האלופה אתלטיקו מדריד לבין לה קורוניה בליגת העל שבספרד, המכונה ה"לה-ליגה". עוד לפני שריקת הפתיחה למשחק בין השתיים, מהומה גדולה פרצה בקרב שני מחנות האוהדים.

שלוש שעות לפני פתיחת המשחק, התאספו אוהדים רבים אל מחוץ לאצטדיון האלופה ה"ויסנטה-קלדרון" והחלו להתעמת. במהלך העימותים בין השניים, נפצע אחד מאוהדי הקבוצה האורחת, מלה-קורוניה, בראשו. לפי הערכות בית החולים שקלט את האוהד הפגוע הוא אף הושלך אל נהר המנזרס שבסמוך לאצטדיון, ועל כן הוא סובל גם מהיפותרמיה.

כעת נמצא האוהד במצב של מוות קליני ומלבדו ישנם עוד 11 אוהדים פצועים משתי הקבוצות.  

למרות הטרגדיה הקשה, המשחק בין השתיים התקיים כרגיל, מבלי אף התייחסות אל האירועים הקשים שקדמו למשחק. בהתאחדות לכדורגל הספרדית טענו לאחר המשחק כי ביקשו ממנהלת הליגה שלא לקיים את המשחק, אך קצר בתקשורת בין השתיים מנעה מהוראה זו להגיע אל צוות השיפוט שהוציאו את המשחק לדרך.

תהיו בטוחים שהעונשים שייפסקו לשתי הקבוצות על ידי בית הדין של ההתאחדות לכדורגל הספרדית, יהיו הרבה יותר חמורים מאלו של שתי התל אביביות לאחר אירועי הדרבי האלים לפני חודש.