המפכ''ל במזרח ירושלים

מפכ"ל המשטרה רנ''צ יוחנן דנינו סייר הערב (ראשון) במזרח ירושלים ונפגש עם שוטרים ולוחמי משמר הגבול שלוקחים חלק במבצע להחזרת השקט לירושלים, בעקבות אירועי הטרור שפקדו את העיר.

"המצב הוא מאוד רגיש ומתוח", אמר דנינו בהצהרה לכלי התקשורת, "כל אירוע חמור או פיגוע יכול להחזיר אותנו מיד לאחור ולכן החכמה הגדולה היא לראות איך שומרים עכשיו על הערנות ועל הרמה המבצעית הגבוהה", הדגיש.

המפכ''ל התייחס למעצרים הרבים שבוצעו ברחבי מזרח ירושלים, בהם ערבים שירו זיקוקים ויידו אבנים ובקבוקי תבערה לעבר יהודים וכוחות הביטחון. ''אני מקווה מאוד שנמשיך עם הפעילות שאנחנו מבצעים, של המניעה והמעצרים. המטרה היא לטפל במסיתים, במי שקשור לטרור ובמי שקשור ליידוי אבנים ובקבוקי תבערה. נמשיך במצב 'שומרי החומות' עד שנראה שהחזרנו לירושלים את רמת הביטחון שאליה אנחנו שואפים".

המפכ''ל סיפר כי התיירות בירושלים עדיין נפגעת מהמצב הביטחוני, "אני קורא לכולם לחזור לירושלים ולהמשיך לעשות כל מה שעשינו לפני התקופה הלא קלה שהיתה".

באשר להר הבית ולמתיחות סביבו אמר דנינו כי ''צריך לעשות הכל כדי לשמור על הר הבית במובן של שגרה ובמובן של חופש פולחן לכל מי שרוצה להגיע להר. בשבועות האחרונים אנחנו שומרים על הסטטוס קוו, יהודים וערבים עולים להר הבית בימים ובשעות שנקבעו", טען.

המפכ''ל גם התייחס לתמונות ההסתה שהופצו היום ברשתות החבריות, בהן נראים שרי ממשלה ואישי ציבור, כולל דנינו עצמו, לבושים במדי אס.אס. "להגיד לכם שזה נעים? זה נורא כי ההסתה הזאת שאנחנו רואים אותה שוב ושוב בעיקר ברשתות החברתיות - ראינו מה התוצאות שלה, ראינו מה היא עשתה ואנחנו כולנו חייבים לשתף פעולה ולהילחם מלחמת חורמה בהסתה".