מקווה לאפיק מדיני. יחימוביץ'
מקווה לאפיק מדיני. יחימוביץ'פלאש 90

חוק שוטף+30 של חברי הכנסת שלי יחימוביץ' (עבודה) ורוברט אילטוב (ישראל ביתינו) אושר בועדת הכלכלה לקריאה ראשונה.

על פי הצעת החוק המדינה, רשויות מקומיות וחברות ממשלתיות יחויבו לשלם לספקים בתוך לא יותר משלושים יום – "שוטף פלוס 30". גם חברי הכנסת יריב לוין (ליכוד) ואמנון כהן (ש"ס) שותפים להצעת החוק.

הצעת החוק עברה בקריאה טרומית בדצמבר 2013, וכעת בתום הדיונים בועדת הכלכלה בראשותו של ח"כ פרופ' אבישי ברוורמן, תעלה למליאת הכנסת לאישור בקריאה ראשונה, בשיתוף פעולה של סיעות הקואליציה והאופוזיציה.

ח"כ שלי יחימוביץ' אמרה היום בועדה, "זו פריצת דרך משמעותית לטובת עסקים קטנים ובינוניים ועצמאים, שספגו מהלומות קשות בדמות תשלומים שנדחו עד אין קץ. החוק יתקן מצב פסול בו המדינה והרשויות המקומיות משלמים חודשיים, שלושה ואפילו יותר אחרי ביצוע העסקה. שוטף פלוס תשעים, שוטף פלוס לך לחפש את החברים שלך".

ח"כ יחמוביץ' הסבירה כי "כשמדובר בספקים גדולים הם עוד יכולים לספוג את זה, גם אם בקושי, אבל כשמדובר בנותני שירותים קטנים ובינוניים, אנשים עובדים שנותנים את חלבם ואת דמם, הם נשארים בלי תגמול עבור העבודה שלהם. זה מוסר תשלומים קלוקל המחלחל לשאר חלקי המשק ולמגזר הפרטי. ההצבעה היום היא צעד משמעותי לטובת העסקים הקטנים והבינוניים ולטובת המשק כולו".

ח"כ רוברט אילטוב אמר כי "התקדמות החוק היא אמירה חשובה למשק ולעסקים קטנים ובינוניים, קביעת סדר במוסר התשלומים והזרמת כספים להנעת גלגלי המשק תוך סדר תקין במדינה מתוקנת. הצעת החוק תסדיר את מוסר התשלומים ותתן ודאות כלכלית למשק כולו".