אלי טביב. יפטר את קורצקי?
אלי טביב. יפטר את קורצקי?צילום: פלאש 90

לאחר אירועי דוחא לפני כשבוע ובצל חשיפת חוליית המחבלים שתיכננה לפגוע באצטדיון טדי במהלך משחקה של הקבוצה הירושלמית, אירחו הערב (שני) השחקנים הירושלמים של בית"ר ירושלים את אלו של מכבי פתח תקווה למשחק במסגרת מחזור מספר 10 בליגת העל שבכדורגל.

מספר רב של אוהדים צהובים שחורים הגיעו אל המשחק בכדי לתמוך בשחקנים שעל כר הדשא, וציפו לקבל מלחמה מאלה שאיכזבו אותם במשחק הטעון בשבוע שעבר מול בני סכנין, כשהפסידו ליריבה הערבית בתוצאה 0:1.

השחקנים הירושלמים קרסו מהרגע הראשון מהעומס המנטלי שהיה מונח על כתפיהם. כבר לאחר 3 דקות של משחק, ספגה הגנת הירושלמים את השער הראשון מנגיחה של יוכין מונונגה הבלגי. קהל האוהדים הירושלמי התקשה לקבל את היתרון המהיר והחלו לדחוף את שחקני הקבוצה שעל כר הדשא לעבר שער שיוויון.

השחקנים הירושלמים הגיעו ללא מעט מצבי הבקעה, אך חוסר ריכוז של חוד ההתקפה ומהלכים שקופים עשו לשוער פתח תקווה, צחי גיגי את החיים קלים.

שוב הפתגם "כשלא כובשים- סופגים" הצדיק את עצמו בפעם המי יודע כמה, ופתח תקווה עלתה ליתרון של שני שערים כבר בדקה ה-33. שוב היה זה מונונגה הנהדר שדחק מקרוב את הכדור אחרי מסירה של גיא מלמד הצעיר.

הפעם בית"ר לא חיכתה יותר מידי, וכבר אחרי שתי דקות צימקו את התוצאה ל-2:1. חנן ממן, השחקן הטוב בבית"ר הערב, מסר כדור אדיר לאיציק כהן שקיבל הזדמנות בהרכב הפותח של הקבוצה הירושלמית, וזה לא התקשה לבדו וגילגל את הכדור אל עבר שער הפתח תקוואים.

בית"ר עוד המשיכה ללחוץ ולנסות לכבוש את השער השני, אך חוסר ריכוז בתוספת קבלת החלטות נוראית וכמובן יום גדול של השוער הצעיר מפתח תקווה, צחי גיגי, היא שמנעה את שער השיוויון הכה מיוחל של הצהובים שחורים. נגיעת יד ברחבת פתח תקווה לא נשרקה לבעיטת עונשין לזכות בית"ר. 

פתח תקווה לא שבעה ובדקה ה-90, הוציאה מתפרצת נהדרת לעבר השער הבית"רי. עוז פרץ הצעיר מצא את עצמו כמעט לבד ברחבת הירושלמים וכבש שער יפה. שלוש דקות בתוך תוספת הזמן, החלוץ המאכזב והמושמץ זרקו קוראץ' כבש מהנקודה הלבנה, לאחר שהוכשל ברחבת פתח תקווה וחתם את תוצאת המשחק.

3:2 לזכות פתח תקווה שמתמקמת בצמרת הטבלה. בית"ר במקום התשיעי ובחלק התחתון של הטבלה.

בסיום, הפסד שלישי רצוף לירושלים, ומשחק רביעי העונה בטדי ללא ניצחון. אוהדי הקבוצה הירושלמית קראו בסיום המשחק למאמן הקבוצה מנחם קורצקי להתפטר וכן צעקו לעבר שחקני הקבוצה כי אלו מבזים את המועדון ומשחקים ללא כבוד לחולצה.

הירושלמים עם פתיחת העונה הגרועה ביותר שלהם מזה ארבע שנים, ומעניין יהיה לראות האם אלי טביב הבעלים הירושלמי יעשה זעזוע בקבוצה בדמות פיטורי המאמן מנחם קורצקי, או שימשיך לתת לו את המושכות.