אנדרטת הי"א בנצרת עילית
אנדרטת הי"א בנצרת עיליתצילום: אבישג שער ישוב. פלאש 90

תנועת 'סטודנטים למען ישראל' פנתה היום אל משרד הביטחון בדרישה לקבל הכרה רשמית למעורבותו של אבו מאזן בטבח אחד-עשר הספורטאים באולימפיאדת מינכן.

יו"ר התנועה, אליהו ניסים, מסביר את נחיצות המהלך: "לאחר הטבח הנורא נשבעה ממשלת ישראל בראשות גולדה מאיר לבוא חשבון עם כל המעורבים בו וביצעה שורה של פעולות מבורכות לעשיית דין צדק עם המחבלים שהיו מעורבים בביצועו ובתכנונו ואף השקיעה בכך משאבים רבים. למרות זאת, מסיבות שאנו מחשיבים כפוליטיות ולא ענייניות, דווקא הגורם שהיה אחראי למימון הטבח, הלא הוא אבו מאזן, עדיין לא הוכר באופן רשמי ע"י מדינת ישראל כאחד המעורבים בהוצאת הטבח לפועל".

"במהלך החודשים האחרונים ריכזנו עדויות וממצאים המוכיחים מעבר לכל ספק את מעורבותו של אבו מאזן בטבח הנורא באולימפיאדה. כידוע, הפיגוע בוצע על ידי ארגון "ספטמבר השחור" שהוקם ביוזמת ערפאת כארגון משנה של הפת"ח בו שימש אבו מאזן כאחראי על תחום הכספים. למעשה, מעורבותו של אבו מאזן בפיגוע הטרור ידועה היטב לציבור וגם למשפחות הקרבנות. כבר לפני שנים סיפרה אילנה רומנו, אלמנתו של יוסף רומנו הי"ד, שהיה בין ה-11 שנטבחו במינכן, בראיון ל"ידיעות אחרונות" כי יש בידיה קלטת שבה מודה אבו-מאזן במעורבותו ברצח הספורטאים. "הוא היה שר האוצר של הרצח", אמרה אז רומנו, "ידוע לנו אחרי מעקב רב שנים שאבו-מאזן היה שר האוצר ברצח מינכן והיה זה שהביא את הכסף מסעודיה למימון הפעולה".

"אם למשרד הביטחון יש אי אלו ספקות בנוגע למעורבותו של אבו מאזן בטבח הספורטאים, אנחנו מזמינים אותו להיעזר בנו ולקבל את החומרים", אומרים ב'סטודנטים למען ישראל'. "גם אם היו ספקות כאלה בעבר, הרי שהם הוסרו במשך השנים כשפרטים נוספים על הטבח והמעורבים בו החלו להצטבר עד לכדי תמונה מאוד ברורה. כעת אנו רק דורשים הכרה רשמית במה שידוע וברור לכל".

בפנייתם למשרד הביטחון ציינו בתנועה כי "במברק תנחומים שפורסם בעיתון הרשמי של אש"ף בחודש יולי 2010, אבו מאזן התייחס למותו של מוחמד דאוד עודה, מתכנן טבח הספורטאים, במלים: "כמה נפלא הוא בתור אח, חבר לדרך, כלוחם קשוח ועיקש", ותיאר אותו כ"אחד המנהיגים הבולטים של תנועת פת"ח". ואכן, אבו מאזן ומוחמד דאוד היו שותפים לדרך, לדרך הטרור ורצח יהודים וביחד הוציאו לפועל בין השאר גם את טבח הספורטאים באולימפיאדת מינכן".

עוד הוסיפו וכתבו בפנייתם "יש לציין כי גם דאוד עצמו ציין זאת בביוגרפיה שהוציא לאור וכתב כך: "לאחר חתימת הסכם אוסלו בשנת 93', הלך אבו מאזן לגן הוורדים של הבית הלבן, כדי להצטלם עם ערפאת, הנשיא קלינטון, יצחק רבין ושמעון פרס. האם אתם חושבים שזה היה מתאפשר אם הישראלים היו יודעים שאבו מאזן דאג למימון המבצע? מסופקני".

"ארבעים ושתיים שנים לאחר טבח הספורטאים חלפו ועברו, אך אנו סבורים כי אף פעם לא מאוחר לעשיית דין צדק. העובדות מספרות כי גם כיום אבו מאזן מסית לטרור ומממן טרור דרך קבע בין השאר באמצעות הזרמת משכורות ומענקים למחבלים הרוצחים הכלואים בישראל. לצערנו ממשלת ישראל מאפשרת לו לחבוש בכל יום כובע אחר, כרצונו- ברגע אחד את כובע הטרוריסט וברגע אחר את כובע המתון. הגיע הזמן שנסתכל למציאות בעיניים ונזכור שלא רק שאבו מאזן כיום עוסק במימון טרור ובקידום הטרור, זה למעשה מה שהוא עשה בארבעים וחמש השנים האחרונות. אנו מקווים ומצפים שפנייתנו תיענה בחיוב, אך אם לא ייעשה כן נבחן אפשרות גם לעתור לבג"ץ ולהציג את הממצאים המוכיחים את מעורבותו של אבו מאזן בטבח הספורטאים באולימפיאדה בבית המשפט", אומר נסים.