הרב אריה שטרן
הרב אריה שטרןצילום: בועז בן ארי

יו"ר המועצה הדתית בירושלים יהושע ישי שלח היום (שלישי) מכתב התנצלות לרבה של העיר הרב אריה שטרן, בעקבות המכתב שפורסם אתמול בתקשורת, בו הודיע ישי לרב שטרן על סיום כהונתו עקב הגיעו לגיל 70.

בביקורת שגרתית לקראת אישור תשלום שכר חודש נובמבר התברר כי מלאו לרב 70 שנה ביום 27 לנובמבר. ''אני מאחל לרב אריכות ימים ושנים כן ירבו ימיך ויוסיפו לך שנות חיים בבריאות איתנה", כתב ישי.

הוא ציטט במכתבו את תקנה 19 לתקנות שירותי הדת היהודיים הקובעת כי "רב עיר יכהן מיום בחירתו... כהונתו תופסק (1) בהגיעו לגיל 70 ואולם מועצת הרבנות הראשית רשאית להאריך את גיל הפרישה". עוד כתב "כיוון שכאמור הרב הגיע לגיל 70 ומועצת הרבנות הראשית לא האריכה את גיל פרישתו בטרם מלאו לרב 70 שנה הרי שכהונתו כרבה הראשי לירושלים נפסקה".

כאמור, יהושע ישי שלח מכתב התנצלות לרב שטרן. ''אני מבקש במכתבי זה להביע את התנצלותי על השתלשלות הדברים שנגרמה בעטיו של מכתבי בנוגע להמשך כהונתך. ודאי שלא התכוונתי להביא הדברים לדיון ציבורי ובכוונתי לבדוק כיצד הדברים דלפו לתקשורת''.

''כיו"ר הוועדה הממונה אני מחוייב למנהל הציבורי התקין של המועצה, ולוואי והייתי יכול להעיד על עצמי שאני מצליח לעמוד בזה על קוצו של יוד, אולם לכך מוניתי ובדרך זו הצלחתי בס"ד להוציא את המועצה מהתרסקות כלכלית שכללה גירעון בסך של כ – 50 מיליון ₪, להביא אותה לאיזון תקציבי ולתת ביטחון כלכלי לעובדי המועצה''.

יו"ר המועצה הדתית הבהיר כי הוא אינו משחק במגרשים פוליטיים, כלשונו. ''לא שיערתי עד כמה נושא שנראה לכאורה טכני מנהלי תפס כותרות ראשיות בכמה רשתות תקשורת. לצערי היה מי שבחר לעשות שימוש במכתבי על מנת לנגח את כבוד הרב. 

''בוודאי לא באתי לפגוע בכבוד הרב וזו גם לא הייתה כוונתי ראיה לדבר ההתייחסות לקליטת הרב, במסגרת הכללים שנקבעו על ידי המשרד,  והעבודה המשותפת מאז בחירתו. אני מניח שמכתבי יצר תהודה שפגעה באופן אישי ועל כך אני מיצר ומתנצל. אני אדאג שמכתבי זה יובא לפרסום בתקשורת", סיים ישי את מכתבו.