אבי בן ציון ז"ל
אבי בן ציון ז"לצילום: מתוך עמוד הפייסבוק של בקעת הירדן

במועצה האזורית בקעת הירדן מבכים את מותו של אבי בן ציון, החקלאי בן ה-68 מנתיב הגדוד, שנמצא אתמול פצוע באורח קשה בצומת אלון שבשומרון. ​

"אבי שלנו נפטר. לפני זמן קצר התבשרנו שהרופאים בבית חולים בילינסון בפתח תקווה קבעו את מותו של אבי בן ציון שלנו, תושב נתיב הגדוד. אבי נמצא אתמול כשהוא מוטל על הכביש, מחוסר הכרה בצומת אלון, נקודת החיבור בין בקעת הירדן לבין השומרון", נכתב בדף הפייסבוק של המועצה.

"אבי הוא דוגמא ומופת לחלוציות בת זמננו: הוא הגיע לנתיב הגדוד לפני שנים רבות והיה אחד מראשוני המושב. אבי הקים ביחד עם ניבה אשתו את המשק החקלאי "אבניב" ובמהלך השנים הם עשו חיל בחקלאות. הם גידלו פלפלים, תאנים וענבים על מאות דונמים של אדמה, שיווקו אותם בארץ ובעולם, העסיקו עובדים רבים, ישראלים ופלסטינים והתייחסו לכולם בכבוד רב", סיפרו במועצה.

עוד ציינו כי "בשעות אלה חוקרים במשטרה ובשב"כ את הרקע לרצח המזעזע של אבי אבל דבר אחד אנחנו כבר יודעים, איבדנו היום את אחד האנשים המיוחדים ואת אחד החקלאים החרוצים ביותר בבקעת הירדן". 

מסע ההלוויה של אבי בן ציון יצא מחר (רביעי) בשעה 14:00 מנתיב הגדוד לבית העלמין בחורשת אנדרטת הבקעה.

כוחות מד"א קיבלו אתמול בצהריים דיווח על גבר בן 60 מחוסר הכרה, בצומת אלון, בציר ממגדלים לכיון מעלה אפרים. חובשים ופרמדיקים של מד"א בסיוע כוח רפואה צבאי העניקו לו במקום טיפול רפואי. כשהוא במצב קשה עם חבלת ראש מורדם ומונשם הוא פונה במסוק לבית החולים הדסה עין כרם. מצבו הוסיף להיות אנוש כל העת והערב כאמור נקבע מותו.

ממשטרת ש"י נמסר כי עד ראייה במקום דיווח שרכב פרטי פגע בו ונמלט לכיוון צומת תפוח. כוחות צבא ומשטרה ערכו סריקות במקום אחר הנהג הנמלט. במשטרה בודקים חשד לפיו פלסטינים שדדו את רכבו, ''זרקו'' אותו מהרכב ודרסו אותו כשנמלטו. אמש נעצרו בכפר קאבלן 3 חשודים במעורבות בפגיעה בו.