רכבה של משפחת חצרוני
רכבה של משפחת חצרוניצילום: יסכה חצרוני

לאחר לחצים גדולים של ראשי מועצות מיש"ע ובעזרתם של ח"כ מוטי יוגב ויו"ר ועדת הכספים ח"כ ניסן סלומינסקי, העביר משרד הביטחון, תקציב של כמיליון ש"ח לספקים עבור מיגון רכביהם של תושבי יהודה ושומרון.

במועצה האזורית גוש- עציון הופתעו לגלות שלמרות התגברות התקפות הטרור בתקופה האחרונה היה צורך להפעיל לחצים רבים עד להשגת התקציב הנדרש.

עוד הדגישו במועצה כי התקציב הקיים איננו מספק, וכבר כעת העבירו דרישה למשרד הביטחון להגדלת התקציב.

סוגיית התקציב של מיגון רכבי תושבי יהודה ושומרון עולה לכותרות לפחות פעם בשנה, כאשר משרד הביטחון האחראי לביטחון התושבים לא מתקצב בצורה מספקת את מיגון הרכבים.

חשוב להדגיש כי בשנים האחרונות הוכח כי מיגון הרכבים יכול להציל חיים ולשנות באופן דרמטי את התוצאות במקרים רבים של זריקות אבנים. נתון נוסף שיש לקחת בחשבון הינו שבכל מקרה של פגיעה באדם נדרשת המדינה לשלם סכומים גדולים של טיפולים בפצועים ובמקרים קשים אף פיצויים גדולים העולים על התקצוב הכולל של מיגון הרכבים.

מיד עם העברת תקציב המיגון פתחה המועצה האזורית גוש עציון בשירות חדש במסגרתו אישור התושב הנדרש כחלק מקבלת המיגון יישלח במייל לתושב בתוך 48 מרגע הפנייה במייל וללא צורך בהגעה למשרדי המועצה.

דוידי פרל, ראש המועצה האזורית גוש-עציון, בירך את חברי הכנסת על הסיוע והוסיף כי "לצד המשך מיגון התושבים והיישובים, חייבת מערכת הביטחון לשנות חשיבה ולפעול בצורה שתעצור את המחבלים עוד לפני יציאתם לפגע."