תג מחיר. ארכיון
תג מחיר. ארכיוןפלאש 90

סליחה שאני מלא בחשדנות בכל הנוגע לפעילות 'תג מחיר'. בכל זאת, היה לנו את אבישי רביב וכל מיני טקסים מבוימים במטרה להפנות אצבע מאשימה כלפי יהודים פטריוטיים, הציבור הדתי-לאומי, המתנחלים או בקיצור – "הימין".

ברור לגמרי לכל מי שעיניו בראשו שכל הקשקושים על הקירות, ניקוב הצמיגים או ההצתות מזיקים דווקא לציבור הימני. מדוע שהימין יירה לעצמו ברגליים? מה מבקשים החוליגנים האלה להשיג עם התרסיסים שלהם? הרי מוכרחה להיות מטרה כלשהי! ואולי אין אלה חוליגנים כלל ועיקר והמטרה התודעתית שהם משיגים בכל פעם היא מטרתם המתוכננת לפרטי פרטים?

השבוע הודו והורשעו, במסגרת עסקת טיעון, שני יהודים מחוות גלעד בהצתת רכבי ערבים ובריסוס כתובות "תג מחיר". יכול להיות ששני אלה עשו את כל מבצעי 'תג מחיר' בשנים האחרונות? למה לא תופסים את כל היתר? משהו חשוד מאוד בעניין הזה. בבית הספר הדו-לשוני בירושלים היו אמנם מצלמות אבטחה, אבל הפורעים המאורגנים למדי באו רעולי פנים ועם כפפות וגם הפעם לא ייתפסו. ועדיין מטרידה אותי השאלה: מי הם ומי שולח אותם ואיך הם מתורגלים כל כך טוב? בכל זאת, הם בוחרים להם יעדים, עורכים ככל הנראה תצפיות, מחלקים ביניהם את התפקידים – מי ינהג ברכב, מי ומי ישמרו מרחוק, מי ירסס ומי יצית ומי ינקב.

מי רוצה בכל מאודו להבעיר את האדמה מתחת לרגלינו? מי מתכנן את הפעולות הללו? מי מספק רכב ודלק וכובעי גרב וכפפות ומכלי תרסיסים וגפרורים ומרצע לניקוב? האם הם יושבים לפני הפעולה עם מפות ופנסים וקובעים באיזו דרך יתנפלו על היעד ובאיזו יימלטו ממנו? כמה זמן שהו בבית הספר הדו-לשוני? הדעת נותנת שהם קודם כול ריססו את שלוש הסיסמאות "מוות לערבים", "כהנא צדק" ו"די להיתבוללות" ורק אחר כך שרפו את הכיתה. האות יו"ד אחר האות ה"א במילה "להיתבוללות" מעלה חשד כבד. ולא חתמו "תג מחיר"...

ואולי כן היו הדברים מעולם. אין ברירה אלא לחזור לטקס ההשבעה המדומה של מחתרת אי"ל שניהל אבישי רביב, ואל סרטון המפגינים מתחת לביתו של יצחק רבין, בניצוחו של השמפניה, אשר קוראים קריאות קצובות "בוגד!" "בוגד!" משם אל ההפגנה בכיכר ציון עם הכרזה של יצחק רבין במדי אס. אס. ומיד לנחות על קרקע המציאות השבוע עם פרסום מדי נאצים על כמה מנהיגים שלנו בפייסבוק. יש לי חשד לא מבוסס שהנרדפים הללו המחופשים לכנופיית 'תג מחיר', אינם אלא מי שאמורים לרדוף את עצמם.