פורום ישראל
פורום ישראלצילום: טוב רואי

מיד לאחר שהתברר כי אנו נכנסים לסערת הבחירות, ועוד בטרם נקבע התאריך המדויק, החלה המערכת הפוליטית הפנים-מפלגתית בבית היהודי לרחוש פעילות. הסקרים, אשר מנבאים למפלגה התחזקות משמעותית, מביאים למשיכת מתמודדים פוטנציאליים אשר מקווים להתברג ברשימה ולהשפיע.

במסגרת זו הודיע יו"ר תנועת 'מעייני הישועה', אביחי בוארון, על כניסתו לחיים הפוליטיים והתמודדותו בפריימריז לרשימת מפלגת הבית היהודי. בשבועות האחרונים הקים בוארון את 'פורום ישראל' שיעודד התפקדות של הציבור התורני מקרב הציונות הדתית למפלגה. בוארון, נשוי ואב לשישה, עורך דין בהכשרתו, ייסד את תנועת 'מעייני הישועה' המפעילה עשרות רבני קהילות ברחבי הארץ. בוארון היה ממקימי היישוב עמונה והוא המוציא לאור של המגזין 'פנימה' והשבועון 'ישראלי'.

"יש עשרות אלפי מתפקדים בבית היהודי שרוצים ייצוג תורני ימני וחברתי בהנהגת הבית היהודי", טען בוארון בשיחה עם 'בשבע'. "בקדנציה החולפת חסרו אמירות תורניות עקרוניות, אבל עוד יותר חסרים לי קהלים שעם הקמת ש"ס התנתקו מאיתנו ועדיין הם ממשיכים באופן גורף להדיר את רגליהם מהציונות הדתית כי הם מרגישים שהם לא חלק מהבית היהודי. כדי להיות מפלגת שלטון אנחנו חייבים לחבר את הקהלים הללו אלינו ולעולם הערכים המדהים של הציבור הדתי-לאומי. זה גם מה שיאפשר לנו להיות באמת מפלגת שלטון שמושרשת בציבור, כי זה בהכרח יגדיל את הגרעין הקשה של הבית היהודי מעשרה לחמישה עשר ולעשרים מנדטים. לאורך זמן לא נוכל להסתמך על מצביעים אופנתיים שהיו בשינוי, עברו לקדימה, היום יעברו לבית היהודי ומחר הם לא איתך".

מתמודד נוסף שמבקש להצטרף למפלגה, לאחר שנים ארוכות של פעילות במסגרת הליכוד, הוא עו"ד יוסי פוקס, יו"ר הפורום המשפטי למען ישראל. פוקס הודיע על כוונתו להתמודד על מקום ברשימת הבית היהודי לכנסת, ואמר כי בכוונתו להתרכז בחיזוק וביצור מעמד הרשות המחוקקת מול מערכת המשפט. "חוק הלאום הוא ביטוי נכון וראשון במהלך ארוך יותר, שתכליתו חיזוק זהותה היהודית של מדינת ישראל ובלימת המהפכה החוקתית שהוביל אהרן ברק", אמר פוקס.

מצטרפת חדשה למרוץ היא עיתונאית 'מקור ראשון' סופיה רון-מוריה. רון-מוריה שימשה במשך שנים ככתבת הפוליטית הבכירה של העיתון, וכעת היא חוצה את הקווים לפוליטיקה. "כעיתונאית יש לי קשר טבעי לכנסת. בעיניי זה המקום להעביר מסרים, ואני בוחרת להצטרף לבית היהודי כי אני מזדהה עם המפלגה ועם מי שמוביל אותה, היו"ר הנוכחי נפתלי בנט", אמרה רון-מוריה לערוץ 7.

בניגוד לשלושת הקודמים, אשר מתכוונים להתמודד על מקומות ברשימה, הודיע הרב שמעון אור, ראש תנועת 'ישראל ייעודית', על כוונתו להתמודד לראשות מפלגת הבית היהודי. "סיבת ההתמודדות נעוצה ברצון ובצורך להוביל חזון תרבותי ומדיני למדינת ישראל, דווקא מתוך היכולת הייחודית שיש לציונות הדתית בחיבור שבין דת ומדינה. יכולת שנמצאת כיום בסכנת הכחדה", נמסר מהרב אור. עם זאת, סיכויי הצלחתו של הרב אור נראים לפי שעה נמוכים, לאור הפופולריות הרבה של יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט.

בתוך כך נפגשו אתמול (רביעי) יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט ויו"ר האיחוד הלאומי אורי אריאל, ודנו באפשרות לרוץ לכנסת ברשימה משותפת. גורמים בבית היהודי מסרו כי הפגישה התנהלה באווירה טובה. עוד נמסר כי השיחות ימשיכו בימים הקרובים "מתוך מגמה לאחדות".