יהודה גליק
יהודה גליקFlash 90

במשטרת ישראל, כך נראה, לא מתרגשים יתר על המידה מניסיון ההתנקשות בחייו של פעיל הר הבית יהודה גליק. לפני כשבוע שוחרר גליק להמשך שיקום בביתו, לאחר ששהה כחודש בבית החולים. ביום שני השבוע הודיעה המשטרה על הפסקת האבטחה לגליק, זאת על אף שהאיומים על חייו נמשכים.

מאז ההתנקשות אבטחה המשטרה את גליק בבית החולים, וגם לאחר שחרורו לביתו סיפקה לו שוטרים שליוו אותו בדרכו לטיפולים נוספים בבית החולים. השבוע פנה גליק שוב למשטרה בבקשה לליווי מאבטח בדרכו לטיפול נוסף, אולם הפעם נענה בשלילה. במשטרה אמרו לו כי עליו לשכור לעצמו מאבטח פרטי, שכן המשטרה אינה מאבטחת אנשים פרטיים.

בינתיים נשענת משפחתו של גליק על סיוע של חבר אשר מאבטח אותו בנסיעותיו, אולם בני המשפחה מביעים חשש כבד לשלומו של אב המשפחה, שכאמור ההסתה נגדו נמשכת. לדבריהם "חסר רק אדם אחד שינסה חלילה להשלים את מלאכתו של המחבל המתנקש".

במקביל לכך מתנגדת המשטרה להתיר לגליק לעלות להר הבית, כך עולה מדיון שנערך ביום א' בערעור שהגיש גליק לבית המשפט המחוזי בירושלים. נזכיר כי בטרם ההתנקשות הגישה המשטרה כתב אישום נגד גליק בחשד לתקיפת ערבייה בהר הבית. במקביל לכתב האישום דרשה המשטרה להרחיק את גליק מההר עד תום ההליכים נגדו. גליק ערער על ההרחקה לבית המשפט, ובדיון שנערך כאמור ביום א' טענה נציגת המשטרה כי עלייתו של גליק להר הבית מסכנת את שלום הציבור. השופט אריה רומנוב ביקש לדעת האם נערך במשטרה דיון מחודש בבקשה, לאור ניסיון ההתנקשות בחייו של גליק. על כך השיבה נציגת המשטרה כי אין קשר בין האירועים. החלטת בית המשפט אמורה להתקבל היום, יום חמישי.