צבי האוזר
צבי האוזרAriel Jerozolimski/FLASH90

פרסום ראשון: מזכיר הממשלה לשעבר צבי (צביקה) האוזר שוקל בחיוב להתמודד בפריימריז לרשימת מפלגת הבית היהודי, לקראת הבחירות לכנסת ה-20.

האוזר, איש המחנה הלאומי ובעל דעות ימניות, כיהן כמזכיר הממשלה של ראש הממשלה בנימין נתניהו בין השנים 2009-2013.

בתקופתו הוביל האוזר את "התוכנית להעצמת המורשת הלאומית", במסגרתה שוקמו וטופחו אתרים בעלי חשיבות היסטורית-יהודית ולאומית, כמו טחנת הרוח בימין משה בירושלים, תל שילה והאתר הארכיאולוגי אום אל-עומדן (בסמוך למודיעין) המציג רובע חיים שלם של יישוב יהודי מתקופת החשמונאים.

גורמים במערכת הפוליטית אומרים כי קיים סיכוי סביר שיו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט ישריין מקום ברשימה עבור האוזר, במידה ולא יצליח "להתברג" במקום ריאלי בפריימריז שייערכו במפלגה בשבועות הקרובים.

לערוץ 7 נודע כי גם מנכ''ל רשות השירות הלאומי-אזרחי, שר שלום ג'רבי, שוקל בחיוב להתמודד על מקום ברשימת הבית היהודי. ג'רבי צפוי להתמודד על המקום העשירי ברשימת הבית היהודי כמועמד חברי המרכז של המפלגה, מול יו"ר מועצת ראשי הסניפים של הבית היהודי - עמיעד טאוב.

ג'רבי, סרן במיל', כיהן בעבר כמזכ"ל מפלגת הבית היהודי והמפד"ל. ב-2009 מונה למנכ"ל משרד המדע והטכנולוגיה אך מינויו בוטל על ידי בג"ץ. בפסק דינה הדגישה השופטת אילה פרוקצ'יה כי "מדובר באדם טוב, שאיכויותיו הערכיות אינן שנויות במחלוקת. הסוגיה מתמקדת כל-כולה בשאלת התאמתו מבחינת יכולותיו המקצועיות להתמנות לתפקיד" ובעקבות כך פסלה את מינויו לתפקיד.

בשיחה עם ערוץ 7 אומר הערב ג'רבי כי "כל עוד אני מנכ''ל ממשלתי אני מתעסק רק בענייני המשרד. אם אחליט לרוץ - מיד אפרוש ואתמודד כדי להשפיע לטובת עם ישראל". צבי האוזר שוהה בימים אלו בחו''ל ולכן את תגובתו לא ניתן היה להשיג.