מזהיר. חנין
מזהיר. חניןפלאש 90

ח"כ דב חנין (חד"ש) הוצא הבוקר (שני) מדיון ועדת הכספים במסגרת ההצבעה על העברת הכספים למועצות ביהודה ושומרון לאחר שלטענתו לא אפשרו לו לשאול שאלות.

"בושה וחרפה שגם ביום האחרון לכנסת הממשלה מנסה להעביר במחטף מיליארדי שקלים לביטחון ועוד 100 מיליון שקלים להתנחלויות. כל זאת כמובן על חשבון תקציבי תחבורה ציבורית, דיור ורווחה, ובלי לאפשר כל דיון, שאלות ובניגוד לתקנון הכנסת. בשבע בבוקר שולחים לח"כים סדר יום, בתשע כבר מכנסים את הוועדה ומנסים להשיג רוב ועד עשר בבוקר רוצים להשלים את שוד התקציבים שלנו. ככה נראה מחטף", אמר בזעם.

חבר הכנסת בועז טופורובסקי (יש עתיד) שיגר הבוקר (שני) מכתב ליועץ המשפטי של הכנסת, עורך הדין איל ינון, בדרישה לבדוק את חוקיות העברות הכספים עליהן נודע רק הבוקר, כשעתיים לפני תחילת הדיון.

בתחילת הדיון בוועדת הכספים תקף טופורובסקי את יושב ראש ועדת הכספים, ניסן סלומיאנסקי, ואת החרדים שהחליטו להצביע בעד התקציב. "כמה משלמים לכם כדי לסגור דילים לקראת הבחירות?", קרא לחבר הכנסת יעקב ליצמן.

"לא ייתכן שמתקיים מחטף של העברות תקציביות כבדות משקל בעלות מיליארדים כשעתיים לפני קבלת החלטות. נתניהו לא יכול להפוך את משרד האוצר לקופה הפרטית שלו לצורכי בחירות", אמר טופורובסקי.

לדבריו, "מה שקורה בוועדת הכספים הבוקר והעברות הכספים מתקציבי הרווחה, הבריאות והתחבורה לחטיבה להתיישבות, הן לא פחות משוחד פוליטי של נתניהו לקראת הבחירות. נתניהו פוגע במשרדים החברתיים לצורך פוליטי שלו ופוגע בציבור בצורה בוטה וישירה".