אצילי. שער דרמטי
אצילי. שער דרמטיצילום: פלאש 90

שבע בום. מכבי תל אביב אירחה הערב (שני) את בית"ר ירושלים למשחק במסגרת מחזור 12, באצטדיון סמי עופר שבחיפה זאת בשל עונש הרדיוס שנענשה בעקבות התנהגות אוהדיה באירועי הדרבי התל אביבי.

היריבות רבת השנים בין מכבי לבית"ר מאז ומעולם היוותה חוויה לשחקנים ולאוהדים. זו אינה יריבות של שתי קצות המפה הפוליטית כי אם פשוט שתי קבוצות ששואפות לתארים ונאבקות ראש בראש עליהם. אז נכון, בית"ר של השנים האחרונות וגם של השנה, לא שואפת וגם לא צריכה לשאוף לתארים, אבל היריבות עדיין ישנה. תוסיפו ליריבות 28,000 צופים באצטדיון החדיש והמפואר שבחיפה ותקבלו חוויה אירופית לכל דבר ועניין.

בפתיחה ראינו בעיקר שתי קבוצות מבולבלות ומהדקה ה-20 דווקא בית"ר האנדרדוגית היא זו שהגיעה למספר הזדמנויות לכיבוש. האלופה מתל אביב התעוררה לה לאט ובתוך שלוש דקות בלבד הצליחו לפגוש שלוש פעמים את המשקוף של השער הבית"רי. 

תל אביב החזקה השתלטה על המשחק והחזיקה הרבה יותר זמן בכדור, אך היא לא השכילה לנצל זאת לכיבוש שערים הרבה בזכות ערב גדול של בוריס קליימן, שוערה של בית"ר.

אל המחצית השניה עלתה קבוצה אחת מחדר ההלבשה - מכבי תל אביב שמה. הצהובים לחצו על השחקנים הירושלמים שנשארו בחלק המגרש שלהם ולא סיכנו כלל את שער האלופה. 

השער כבר היה באוויר ולא היה קשה לנחש מי יהיה זה שיכבוש אותו. שוב מספר 7 בצהוב - ערן זהבי הבלתי עציר. למרות שמירה של שלושה שחקנים ירושלמים הצליח זהבי לשחרר מעין מספרת כשהוא עם גבו לשער הלבנים מירושלים, וכבש את השער ה-13 שלו העונה. מספרים שלא מביישים גם את הכוכבים הכי גדולים בכדורגל העולמי כיום.

חשבתם שרק למכבי יש מספר 7? תחשבו שוב. בדקה ה-94 של המשחק, לאחר לחץ רב של השחקנים הירושלמים בדקות הסיום, כבש עומר אצילי הצעיר שער דרמטי לזכות בית"ר ירושלים לאחר שנגח כדור מדוייק אל שערו של חואן פאבלו. השער של מספר 7 הירושלמי אצילי, הקפיץ את 4,000 האוהדים הירושלמים ממקומותיהם, במשחק שכבר הסתמן כהפסד שלהם.

הצהובים לא יכולים לבוא בתלונות לאף אחד מלבד לעצמם. כשלא מנצלים הזדמנויות ומשחקים בזילזול ובשובע כמו ששיחקו אחרי השער שכבשו, זה רק עניין של זמן ויכולת שהיריבה תבקיע לשערך. בסיום, תיקו שכולו ניצחון לבית"ר והפסד לצהובים שאיבדו עוד שלוש נקודות קריטיות במאבקם שבצמרת ליגת העל שבכדורגל.