ידון. בג"ץ
ידון. בג"ץצילום: פלאש 90

שופטי בג"ץ דנו הבוקר (שלישי) בעתירה שהגישה ח"כ חנין זועבי (בל"ד) נגד ועדת האתיקה של הכנסת בבקשה לבטל את הרחקתה לחצי שנה מדיוני המליאה ומוועדות הכנסת.

במהלך הדיון מתחו השופטים ביקורת חריפה על ח''כ זועבי. השופט חנן מלצר התייחס לקריאתה של זועבי למצור על מדינת ישראל. "אין תקדים בעולם כולו על אמירה כזו של חבר פרלמנט שמתבטא כך על מדינה בה הוא חבר".

השופטת אסתר חיות הזכירה את ההתבטאות של זועבי על המחבלים שחטפו ורצחו את שלושת הנערים בגוש עציון, שלפי זועבי הם אינם טרוריסטים. ''אני לא מצליחה להבין איך אדם שמגדיר את עצמו שהוא נגד אלימות מצליח להצדיק ולהבין אנשים שחוטפים ילדים בדרך הביתה. זה שלט שחור. מה זה אדם שחוטף ילד בדרך לבית ספר ורוצח אותו ברכב בדם קר? יש הגדרה אחרת לגביו מלבד טרוריסט?", שאלה.

היועץ המשפטי של הכנסת, איל ינון, התייחס גם הוא לדברי ח"כ זועבי על רוצחים הנערים ואמר כי "זו לא עוד אמירה פוליטית מקוממת אלא הזדהות עם אויבי המדינה וגם אם אין כאן עבירה פלילית יש כאן סמכות של הועדה לדון בכך''.

''ההתבטאות השנייה אף חמורה יותר והיתה בכתב כך שקדמה לה מחשבה", הוסיף ינון, ''מדובר במאמר שזועבי כתבה במהלך מבצע 'צוק איתן' שם אמרה כי עלינו להתחיל בהתקוממות עממית, להטיל מצור על ישראל, להפסיק את התיאום הביטחוני ולהפסיק לנהל משא ומתן עמה".

"השארת זועבי בכנסת - פרס לטרור"

ח"כ דני דנון הגיע לאולם בית המשפט העליון ואמר כי "לא מספיק להרחיק את זועבי מהמליאה, צריך להרחיק אותה מכנסת ישראל. המשמעות של אנשים שהם אויבי העם, אנשים שמייחלים לנפילתנו, שתומכים באויבינו, להיות חלק מהכנסת -  זה בעצם לתת פרס לטרור, סכנה לדמוקרטיה, סיוע לחמאס ולחיזבאללה".

דנון הצהיר כי בכוונתו לעתור לוועדת הבחירות המרכזית בבקשה לפסול את ח"כ זועבי מהתמודדות בבחירות לכנסת הבאה.