אהרון קרוב בבי"ס אמי"ת מעלה אדומים
אהרון קרוב בבי"ס אמי"ת מעלה אדומיםצילום: עובדיה בן משה

ביום הוקרה לפצועי ונפגעי מערכות ישראל, חתמו מאות תלמידי בית החינוך אמי"ת בנים מעלה אדומים על 'עצומת החיבוק' לפצועים ובני משפחותיהם.

"מחזקים את ידיכם, רפואה שלמה בקרוב", כתבו התלמידים בעצומה שתימסר למשפחות הפצועים המאושפזים בבית החולים "תל השומר".

על העצומה חתמו מאות תלמידי ומורי בית החינוך והיא תימסר לידי משפחתו של פצוע מבצע 'צוק איתן' יהודה הישראלי שמאושפז בתרדמת בבית החולים 'תל השומר', בצירוף תפילה להחלמתו.

במהלך היום שמעו התלמידים את לוחמת הלח"י האגדית יעל בן-דב, ששיתפה את התלמידים בקרבות הימים ההם, בתעצומות הנפש שנדרשו לה בהתמודדות עם פציעתה ובערכה של הקרבה למען המולדת. לאחר מכן נפגשו התלמידים גם עם הפצוע הקשה ביותר במלחמת עופרת יצוקה סג"מ אהרן קרוב שריגש אותם בסיפור השיקום המופלא שלו.

התלמידים העניקו לכל דובר תעודת הוקרה ,כאות הערכה להקרבתם למען המדינה והעם.

מנהל בית החינוך, הרב אביגדור ויצמן, אמר כי " כשם שלוחמי ישראל מדור לדור היו מוכנים למסור גופם ונפשם למען תקומת ישראל, כך אנו היום, היושבים כאן, מצהירים על נכונותנו להיות חלק משרשרת הדורות הערכית הזו, ולכך אנו מחנכים את תלמידנו".

ביוזמתם של תלמידי שכבת י"ב הוקדש שבוע זה להעמקת ההכרות עם המחתרות ועם מערכות ישראל, כחלק מתכנית העמקת הזהות הציונית דתית והחיבור ומורשת ישראל. בבית החינוך הופצו שלטי מידע העוסקים בלוחמי המחתרות וצלצול בית הספר שונה להמנון הלח"י.