ראש הממשלה עם ראש השב"כ והמזכיר הצבאי
ראש הממשלה עם ראש השב"כ והמזכיר הצבאיצילום: חיים צח - לע"מ

סוכנות הידיעות הפלסטינית "ספא" מפרסמת בלעדית קטעים מתוך פרוטוקול של ישיבה שנערכה ב-26 בנובמבר השנה בין מזכיר הוועד הפועל של אש"ף, יאסר עבד רבו, וחבר הוועדה חנא עמיירה.

בפרוטוקול מצוין, כי חבר הוועד הפועל של אש"ף, סאיב עריקאת, נפגש לאחרונה עם מזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי, שסירב לדון בהצעת ההחלטה הפלסטינית האמורה להיות מועברת לאישור מועצת הביטחון, ודרש לדחות את הנושא לתחילת השנה הבאה.

על פי הדיווח, קרי שאל את עריקאת לגבי כוונת הרשות הפלסטינית להצטרף כמדינה למוסדות בינלאומיים נוספים, ובהם ובית הדין הפלילי הבינלאומי, ועריקאת השיב: "לא ננקוט בצעד כלשהו לפני שנתייעץ איתכם". עבד רבו פרש את התשובה כהתחייבות פלסטינית שלא יבוצע כל צעד שאין ארה"ב מעוניינת בו.

עוד ציין עבד רבו, כי ארה"ב מקיימת מגעים עם מצרים, סעודיה, ירדן וייתכן גם מרוקו כדי ללחוץ על הרשות הפלסטינית לחדש את המו"מ על בסיס הצעות אמריקניות קודמות, בהן נכתב בין היתר, כי ינוהל "מו"מ על בסיס גבולות 67' עם מדינת ישראל היהודית וחילופי שטחים".

עבד רבו גילה כי יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, נועד עם ראש השב"כ, יורם כהן, בביתו כדי לדון בהרגעת המצב בירושלים בתמורה לצעדים בוני אמון מצידה של ישראל וחידוש המו"מ. לדבריו אבו מאזן הסכים לכך, ואמר כי צעדים בוני אמון ניתן לנקוט בהם ללא קשר למו"מ.

בהקשר האישי הביע עבד רבו אכזבה עמוקה מאבו מאזן וטען, כי הלה חותר לשלול ממנו את כל משימות הניהול והכספים והעברתן למנהל הקרן הלאומית הפלסטינית רמזי ח'ורי. לדבריו, אבו מאזן מבקש לרכז את כל הסמכויות בידי הנאמנים לו, ובפרט בסוגיות הקשורות בכספים, ופועל באופן דיקטטורי.