זמן נשים? טקס הדלקת המשואות
זמן נשים? טקס הדלקת המשואותצילום: פלאש 90

יו"ר ועדת שרים לענייני סמלים וטקסים, השרה לימור לבנת (הליכוד), כינסה היום (ראשון) את חברי ועדת השרים כדי לדון ולהצביע על הנושא המרכזי לשנת העצמאות ה-67 של מדינת ישראל ולטקס הדלקת המשואות בהר הרצל.

השרה לבנת ביקשה מחברי הוועדה לתמוך בהצעתה כי הנושא המרכזי יעמוד השנה בסימן "ישראלים פורצי דרך", כהוקרה והצדעה לישראלים שהגיעו להישגים יוצאי דופן ומעוררי השראה ותרמו תרומה משמעותית לחדשנות ולמצוינות הישראלית בתחומי חיים שונים, כגון מדע וטכנולוגיה, ביטחון, כלכלה, רפואה, חקלאות, תרבות וספורט.

השרה לבנת ציינה בפני חברי הוועדה כי "מאז הקמתה ועד ימינו אנו, טמון יתרונה היחסי של מדינת ישראל בהון האנושי שלה. באותם ישראלים פורצי דרך שבחדשנותם, מצוינותם, כישרונם, והישגיהם יוצאי הדופן הביאו לישראל כבוד רב וגאווה בארץ ובעולם, ותרמו תרומה משמעותית לצמיחתה הכלכלית, עוצמתה הביטחונית, ומיצובה בזירה הבינלאומית כמדינה מובילה ומתקדמת.

''קשה לדמיין את ישראל של ימינו ללא תרומתם", הדגישה לבנת. ''סיפור הצלחתם מספר במידה רבה את סיפור הצלחתה של מדינת ישראל כולה.  בחירת הנושא המרכזי האמור כנושא המרכזי לשנת העצמאות בשנה הקרובה היא הזדמנות להביע את הערכתנו הרבה ותודתנו לכל אותם ישראלים שבפרי מוחם ורוחם, כושר המצאתם וחדשנותם שינו במקרים רבים ללא היכר לא רק את ישראל אלא את האנושות כולה, והפכו את העולם למקום טוב יותר, בטוח יותר, מעניין ומתקדם יותר''.