מאחלים לו הצלחה. חגי סגל
מאחלים לו הצלחה. חגי סגלפלאש 90

בעקבות הפילוג הסרוג הצפוי שוחחנו ביומן ערוץ 7 עם עורך 'מקור ראשון', העיתונאי חגי סגל, הסוקר זה שנים ארוכות את "מלחמות היהודים" בכלל ומלחמות הציבור הסרוג בפרט.

בראשית הדברים נשאל סגל כיצד הוא מסביר את המהלך בו מאיים השר אריאל לנקוט. עבור סגל התשובה פשוטה: המניע הוא פוליטי ולא אידיאולוגי כלל ועיקר. "ככל שאני מנתח את זה הדברים באים בעיקר מהמקום הפוליטי ולא מהמקום האידיאולוגי על אף שאורי אריאל הוא מהאנשים המוערכים בפוליטיקה, גם מהשמאל ולא רק מהימין, אבל בנקודת הזמן הזו ההתנהלות שלו פוליטית, כך נראה לי".

סגל נשאל אם לנוכח אישיותו האידיאולוגית של השר אריאל תיתכן בכלל אפשרות של פילוג רק בגלל רצון לשיריון עוד מקום או שניים. "התשובה היא שלא, אם מתבטאים במילים עדינות, ואם מתבטאים במילים פחות עדינות אז השאלה היא – השתגעתם?".

"יש הבדל עקרוני בין מצביע מתנחל למצביע בתל אביב. הבחירות הללו כמו הבחירות הקודמות יכולות להשפיע על גורל מפעל ההתנחלויות. כלומר שעבור המתנחל הפתק יכול להשפיע על גורל הבית שלו ובתל אביב לכל היותר תיבחר מפלגה שאני לא אוהב אותה. לכן ברור שפוליטיקאי ימני צריך לנשוך שפתיים יותר ולגלות יותר אחריות גם אם דברים לא מוצאים חן בעיניהם. ק"ו אורי אריאל שהיה מראשי המפעל ומייצג את המפעל הזה בכנסת. אז עכשיו אתה הולך לסכן את ההצלחה של הימין בבחירות הללו?".

באשר לטענותיה של חברת הכנסת אורית סטרוק ולפיהן ההתייחסות של בנט להצעות אנשי תקומה משמעה היא השלכתם של אנשי תקומה מהמפלגה. בהקשר זה היא מזכירה את חוסר התגובה מכיוונו של נפתלי בנט להצעות הצוות בו היא חברה לקבוע מצע ערכי משותף. סגל מצידו לא מבין את הטענות הללו ומזכיר במי מדובר, "מה זה עניין ערכי עם נפתלי בנט? מה הוא, תומך בחילול שבת? הוא אוכל לא כשר? הוא תומך ברפורמים?", תוהה סגל וכשעולה השאלה על בנט שמבקש ללכד במפלגה גם אנשים חילוניים ואף דרוזים וערבים אומר סגל: "זו הפוליטיקה. כשרוצים שהמפלגה תהיה קצת גדולה אי אפשר לצפות שכולם יסכימו איתך. יש כאן פשרה. המנעד בין סטרוק לבנט הוא לא גדול ואם על זה לא מתפשרים אז על מה מתפשרים? אלו תלמידי הרב קוק שמדברים על אחדות ישראל. על מה מדובר? זה ריק".

"ברור שיש ויכוחים ותמצאו פשרה, אבל על זה לשבור את הכלים?", תוהה סגל וכשעולה שאלת החבירה לאלי ישי, אולי כשיבוץ בבית היהודי הוא אומר כי מהלך שכזה בהחלט יש בו טעם שכן אם ישי יפרוש וילך לבדו הוא עלול שלא לעבור את אחוז החסימה ולמשוך אחריו תהומה קולות חשובים. כמו כן הוא מציין כי בהיעדרו של ישי דרעי לא יהיה מחויב לימין וימשוך שמאלה. "הייתי מצפה שמפלגה כמו הבית היהודי תשקול את שיבוצו של אלי ישי. זה רעיון טוב".

באשר לצפוי בסופו של יום ובסופו של עימות אומר סגל כי "הם לא יוכלו למשוך את זה יותר מדי. ההגיון אומר שילכו ביחד אבל אנחנו במערכת בחירות שאף אחד לא העריך שתהיה אז אני נזהר וחושש מלהתנבא", הוא אומר ומזכיר את עברו של הימין בשנת 92' כאשר התפלגותו הובילה להקמת ממשלת רבין.