מחבר. הרב שטרן.
מחבר. הרב שטרן.צילום: בועז לב-ארי

הרב אריה שטרן, רבה של ירושלים, יזם הקמת פורום קבוע להידברות בין דתיים, חילונים וחרדים בעיר במטרה להסיר את המחיצות בין המגזרים.

כמו כן, הודיע הרב כי כחלק ממגמת הסרת המחיצות יערוך יום קבלת קהל שבועי עבור הציבור הרחב במטרה להנגיש את הרבנות. בנוסף מתכנן הרב קידושים משותפים בבתי הכנסת בירושלים אחרי תפילת מוסף.

בפגישה ראשונה בין הרב שטרן לנציגים מכלל המגזרים בעיר, שהיו חברים אף בגוף הבוחר את רבה של ירושלים, הציע הרב כי הגוף יהפוך לפורום הידברות קבוע.

מטרת הפורום היא לשמש כגשר להידברות בין המגזרים, לסייע בפתרון סכסוכים בשכונות העיר, להצביע על ליקויים המצריכים תיקון, וללבן סוגיות חשובות העומדות על סדר היום הציבורי במטרה לגבש עמדה החוצה מגזרים של הציבור הירושלמי.

כבר בפגישה הראשונה של פורום ההידברות הוצע כי הרב שטרן ינהל סבב ביקורים אצל ראשי המנהלים הקהילתיים השונים בעיר כדי לעמוד על הבעיות בשכונות הבירה. בכך מהווה היוזמה מימוש להכרזות שהשמיע הרב טרם היבחרו כי ישאף לחבר בין כלל המגזרים.

אחד הנושאים שכבר זכו להתייחסות במסגרת פגישה זאת הוא נושא חיתוך חוטי העירוב בקריית יובל. לשם כך יזומן לפגישה הבאה יו"ר המנהל של קרית יובל. כן עלה הנושא של נוער נושר וצריכת סמים, נושא שלשמו יזומן להרחיב את הדיבור מנכ"ל רשות הנוער הנושר בירושלים.

כמו כן, החליט הרב שטרן לקיים יום שבועי של קבלת קהל על ידי הרב, שבו הוא יענה באופן אישי על שאלות ותשובות וזאת במטרה להנגיש את הרבנות לציבור, ללמוד על צרכי כלל המגזרים. נקבע כי בכל יום שלישי בין השעות ארבע לשבע אחה"צ יעמיד הרב עצמו ברשות הציבור הרחב בבית הרב קוק באופן בלתי אמצעי. יצויין כי הרב שטרן הוא הרב היחיד והראשון המקיים שעות קבלת קהל הפתוחות לציבור הרחב.

כזכור, טרם היבחרו לתפקיד רבה של ירושלים, יצא הרב שטרן נגד התבדלות של מגזרים בשכונות משלהם, והביא דוגמה אישית מהחלטתו לגור ולשמש כרב בשכונת קטמון, שבה מתגוררים דתיים, חרדים וחילונים כאחד. על היוזמה אמר "אני מברך על הנכונות של הגוף הבוחר לשלב ידיים כאיש אחד בלב אחד כדי להצעיד את השירותים בעיר הקודש צעד אחד קדימה. כולי תקווה שהדיאלוג והפתיחות יועילו לכולנו לשבור את המחיצה המפרידה בין חלקי העם ובין העם לרבנות".