מודאג. קצובר
מודאג. קצוברצילום: פלאש 90

בני קצובר יו"ר ועד מתיישבי השומרון, חושש מאוד מהבחירות, "אני מודאג כי במציאות היום אי אפשר לדעת מה ילד יום, כוחות השלילה מבינים שזו הדקה התשעים מבחינת האפשרות להקים מדינה פלשתינית, והם ינסו לעשות מעשה התאבדות ושיגעון, צריכים לחשוש מזה כי כולם מתגייסים לזה. יש יותר מדיי קולות גם במחנה הימין שתומכים במדינה פלשתינית".

לדבריו יש לראש הממשלה בנימין נתניהו, הזדמנות להוכיח שההבטחות שניתנו למתיישבים ערב הבחירות הקודמות לא היו הבטחות שווא, "שמענו את הביקורת של גרשון מסיקה שטען כי הקף ההקפאה אינו דומה לשום תקופה בהיסטוריה, אין היום אפשרות אפילו להגיש תכניות כי אין אישור של ראש הממשלה. אין הכרזה על אדמות מדינה, אין הקמת יישובים חדשים, אין בנייה בירושלים, אין הקמת מבני ציבור וזה הזמן לבקש מראש הממשלה לקיים גם את הבטחות בנוגע ליישוב בית אל ובמקומות נוספים".

לדבריו קשה להתרשם שיש כיסוי מאחורי ההבטחות של מנהיג הימין, "נתניהו אמר שאם הפלשתינים יפנו לאו"ם באופן חד צדדי זו הפרה של הסכם אוסלו וגם אנחנו ננקוט צעדים חד צדדיים , זה לא קרה.

ולכן אני שמח שחברי פנו לראש הממשלה וביקשו ממנו לממש את ההבטחות, יש דברים שנוכל לראות אם הם מקוימים כבר בחודשים הקרובים עוד לפני הבחירות, כמו תשתיות וכבישים, ועוד פרוייקטים שתקועים, נוכל לראות האם ועדת התכנון במנהל האזרחי מתכנסת או לא".