נח קליגר
נח קליגרבני ברית

ותיק עיתונאי ידיעות אחרונות וניצול השואה, נח קליגר, מוחה על הניסיון להוציא את ארגון להב"ה מחוץ לחוק ולהגדיר את פעיליו טרוריסטים.

"אין כל צורך להדגיש ששלטונות החוק במדינה חייבים לפעול ביד קשה נגד הצעירים הפנאטים והתימהוניים שהציתו את בית הספר הדו־לשוני. במדינת חוק - וישראל היא אכן כזו - אין לאפשר מעשים כאלה. על זה אין כל ויכוח. אלא כאשר קוראים להוצאה אל מחוץ לחוק של התנועה השולית הזו ששמה להב"ה, זהו כבר עניין שונה לחלוטין", כתב הבוקר בטור בעיתון ידיעות אחרונות.

"מה פסול במחאה על מעשי התבוללות של יהודים, כמו נישואים עם מוסלמים למשל? מה פסול ברצונם של יהודים קנאים לשמור על עתיד העם והמדינה? אמת, השיטות של פעילי להב"ה לא תמיד מקובלות בחברה. הן אכן יכולות לעורר התנגדות של חוגים רבים - אך גם זו אינה סיבה לדרוש את הוצאת התנועה אל מחוץ לחוק. כל זמן שפעילי להב"ה לא מפרים חוקים ואינם מסכנים את אזרחי המדינה, אין כל סיבה לנהוג כלפיהם כאל פושעים או מחבלים, שכן הם בפירוש אינם כאלה. הם פשוט מאוד פנאטים המשוכנעים - כמו כל הפנאטים באשר הם - בצדקת דרכם", קובע קליגר.

"מדוע צריך לפסול אותם בזמן שלא נוגעים למשל בשייח' ראאד סלאח - מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית בישראל, ובתומכיו הפנאטים שמספרם עולה בהרבה על מספר חברי להב"ה? סלאח הוא הרי איש דת ששולל בפומבי את הלגיטימיות של מדינת ישראל. הוא ואנשיו קוראים שוב ושוב למאבק בציונים. האם הוציאו את התנועה הזו אל מחוץ לחוק? ואפילו באותם המקרים - הבודדים מאוד - שבהם הגישו תביעה נגד ראאד סלאח, הוא יצא בסופו של דבר ללא ענישה משמעותית. ומה עם חברת הכנסת חנין זועבי התומכת אפילו בטרור נגד ישראל, האם אותה ואת התנועה ששלחה אותה לכנסת הוציאו אל מחוץ לחוק? נכון שהיו ניסיונות כאלו, אך כולם נכשלו בבג"ץ. רק קומץ יהודים קנאים ליהדות צריך לפסול? נו, באמת".