בר מצווה בבית "טובי העיר"חזקי עזרא

גם קשישים מ"הדור השלישי" יכולים לתרום ולסייע לחברה. כך הוכיחו השבוע דיירי בית "טובי העיר" בירושלים כשתרמו לילדי עולים ונוער במצוקה שידם אינה משגת לחגוג, טקס בר מצווה.

הילדים ממוסדות "מגדל אור" שבראשות הרב יצחק דוד גרוסמן זכו לטקס בר-מצווה שבה כל חתן בר מצווה קיבל תפילין, ביגוד חגיגי (חליפה), ספרים ושעון לבר המצווה.

מי שעומדים מאחורי הפרויקט הם פנחס ומרים שפילמן שמקיימים את טקס הבר מצווה לילדים מעוטי יכולת כבר 21 שנה, "אנחנו מתרגשים כל פעם מחדש", הם מספרים לערוץ 7, "אנחנו רוצים לתת שמחה וחגיגה לילדים שאין להם אפשרות לקבל את זה בבית. קיבלנו על עצמנו את התפקיד ושמחים שיש לנו זכות גדולה לקיים את הטקס כל שנה. אנחנו מקווים שנמשיך לעשות את זאת גם בעתיד".

הרב גרוסמן פנה באירוע לדיירי בית טובי העיר, "אתם באהבה משמחים את הילדים האלה ומדליקים את נרות חנוכה האמיתיים".

בבית "טובי העיר" מציינים כי עבור ילדים אלו שלא זכו למשפחה מסודרת זהו אירוע של פעם בחיים, אותו יזכרו תמיד. עבור הדיירים זוהי הזדמנות לתת מכל הלב למי שלא שפר עליהם גורלם, ולאפשר גם לילדים במצוקה לחגוג בר-מצווה כראוי לכל ילד בישראל.

בטקס הנערך מעל לעשור העיד הרב גרוסמן כי אחד מהחתנים בר מצווה הראשוניים זכה להקים משפחה ולסיים את הש"ס. את הטקס כיבדו בנוכחותם רבה של מגדל עמק, הרב גרוסמן, רבה של ירושלים, אריה שטרן, אבלין פאלוך והרב נתן שפירא ממייסדי "בית טובי העיר".