קבר דוד המלך
קבר דוד המלךצילום: פלאש 90

ביום רביעי הקרוב יקיימו נשים מרחבי הארץ כנס מיוחד בקבר דוד תחת הכותרת 'נשים רוקמות מלכות'. ביומן ערוץ 7 סיפרה על האירוע מרים, תושבת רחובות ואחת מהמארגנות של האירוע.

בדבריה מספרת מרים על חבירה של נשים מכל רחבי הארץ וממגזרים שונים לקיומו של האירוע המהווה המשך ישיר לשורת פעילויות של נשים סביב קבר דוד והכמיהה לחידוש מלכות דוד. "מנצלות את הזמן הזה להתכנסות של נשים מכל הגוונים ומכל הארץ לציון דוד המלך ליום של התחברות למקום ולדוד המלך".

"המטרה היא לחבר כמה שיותר נשים למלכות של דוד המלך, לדעת שזו מלכות חיה וקיימת", אומרת מרים כי דווקא מתוך הנשיות ניתן לחזק את הכמיהה הזו, ובהקשר זה היא מזכירה את רות ותמר כראשית בניית מלכות בית דוד ואת האמונה ולפיה בזכות נשים צדקניות נגאלו ישראל ובזכות נשים צדקניות יגאלו.

האירוע המתוכנן יכלול, מספרת מרים, סיור בהנחייתו של יעקב סביליה, לימוד משותף ואף ריקוד ושירה. "יש לנו אפשרות לרקום גאולה בזכות הכוח הנשי שבנו", היא אומרת.

באירוע תשתתף גם צאצאית של משפחת הצבעים שירדו לפני כמאה ועשרים שנה אל המנהרות שמתחת לציון הקבר וגילו את חללי הענק המפוארים שבמקום. מרים מזכירה את עיקרי הסיפור ההוא על "הצבעים שזכו לרדת אל מתחת לציון דוד המלך. הם ראו שם את קברי מלכי בית דוד. לפני כ-120 שנה חיו שני יהודים צדיקים שהיו מומחים במלאכת הכיור והצביעה. המושל המוסלמי הזמין אותם לעבודת סיוד במנהרות. תמיד הם היו מלווים בשומר עם נשק כדי שלא יתקדמו למקום שאסור להם. באחד הימים המושל אמר להם שיש למוסלמים יום חג ולכן יקבלו את המפתחות וינעלו את עצמם מבפנים ויעבדו".

הצבעים החלו במלאכתם וכשפנו אל תוך המנהרות כדי לראות את מה שיש בתוכן, "הם ראו פרוכת מרשימה, הם מצאו אולמות ענקיים וחללים מפוארים ובהם קברי מלכי בית דוד, קבר דוד עם כתר עליו, קבר חזקיהו המלך ועליו מונח ספר תורה, כותרת בכתב אשורי 'קדוש קדוש קדוש מה נורא המקום הזה'. הם המשיכו להסתובב ועצם זה שהם הסתובבו שם זה היה נס כי היו עדויות של אנשים שמתו במקום.

"הורדוס שלח שני חיילים שנשרפו במקום. האפשרות שהקב"ה זימן לצבעים להסתובב בכל המתחם שבסיור נסייר מעליו נועד לכך שנדע מה קורה שם. הם הלכו לצדיקי הדור ומסרו את העדות באופן ברור והיא הושוותה למה שידוע מהמקורות". 
"הדברים מתגלים והתודעה של עם ישראל מתחזקת", אומרת מרים ומציינת גם את הבולען שנפער במתחם הקבר סמוך לחג השבועות האחרון כעדות נוספת להתרחשויות פנימיות באזור זה.

עוד היא מספרת כי רוב העצים בהר ציון, בשדה הסמוך לציון דוד המלך, צומחים באלכסון, בצורת השתחוויה, לכיוון קבר דוד המלך. יש עץ שגדל סמוך לקרקע בהשתחוויה למלכות. יש כאן מציאות נסתרת אבל מי שרוצה לרקום מלכות ולתת לאמונה הזו לפוח בתוכה עד שבעזרת ה' זו תהיה רקמה מעשית נעשה את המעט שלנו, לבוא, להיות, להתפלל ולבקש לחידוש מלכות דוד".

יצוין כי פעילות הנשים כולה החלה בביקורן של שתיים או שלוש נשים שמרים היא אחת מהן ומקבוצה לקבוצה המעגל הולך ומתרחב. לדבריה האירוע הצפוי ביום רביעי נוגע ל"כל מי שיש לה לב בוער לגאולה, שמרגישה את עם ישראל ולא מצטנפת רק במשפחה שלה ורוצה לעשות דברים למען הכלל".