יצחק והבחורים
יצחק והבחוריםצילום: דוד רייך

בזכות ביקורם של תלמידי ישיבת ההסדר בשעלבים, יצחק, ניצול שואה מרמלה, הדליק נר חנוכה לראשונה מאז 1942.

בישיבה מספרים כי זו השנה החמישית שהתלמידים יוצאים לקיים מצות הדלקת נר ראשון חנוכה בעיר רמלה. תלמידי הישיבה הגיעו לעיר ובשיתוף הגרעין התורני ברמלה וישיבת ההסדר החדשה ברמלה, שלוחה של ישיבת שעלבים שבראשה עומד הרב אריה הנדלר, עברו בין בתי התושבים והדליקו איתם נרות.

בחורי הישיבה "פשטו" על רח' ויצמן ברמלה, עברו מבניין לבניין כדי לזכות בהדלקת נר חנוכה ולשמוח עם תושבי המקום בבתיהם. בתום הביקור סיפרו על מפגש מרגש עם יצחק, קשיש ערירי שפתח את דלת ביתו בחשש אך כשגילה מי נמצא מאחורי הדלת ומה מבקשים ממנו הצעירים שהגיעו לבקרו הוציא חנוכיה ישנה ואמר שמאז 1942, בזמן ששהה במחנה רוסי לאחר שניצל ממלחמת העולם השנייה, לא הדליק נרות חנוכה. ההתרגשות במקום היתה גדולה והתלמידים סחפו את יצחק לריקוד משותף.

עוד מספרים בישיבה כי בחורים תלמידי תכנית חו"ל משנה ב' הגיעו לאותן המשפחות איתן הדליקו בשנה שעברה ו"המשפחות זכרו את הבחורים והמעמד היה מחמם ומרגש".

לאחר סבב ההדלקה בבתים התקיימה הדלקה מרכזית ברחובה של עיר ברחבה של בית הכנסת "תפארת מנחם" עם משפחות הגרעין בריקודים ובשמחה, שם נשאו דברים ראש הגרעין הרב אוריה שחור ומשגיח הישיבה, הרב אריה בן יעקב.