דנון בקבר שמעון הצדיק

המועמד לראשות הליכוד, חבר הכנסת דני דנון, הדליק הערב (שני) נר שביעי של חנוכה בקבר שמעון הצדיק בירושלים.

''צריך לאפשר ליהודים את הזכות לגור בכל מקום בירושלים. נמשיך מכאן את המסורת של המכבים בלי לפחד מהאויבים שלנו מבית ומחוץ", אמר דנון.

ח''כ דנון התייחס גם לפרסום דו''ח העוני האלטרנטיבי של ארגון ''לתת'', "צריך להודות בטעות המהותית שעשינו כשמינינו את לפיד לשר האוצר. אדם בלי רגישות חברתית ובלי נכונות לסייע. על הטעות הזאת כולנו משלמים היום''.

דנון הוסיף כי על מפלגת הליכוד להתחייב שבממשלה הבאה ימונה שר אוצר עם רגישות חברתית, כלשונו, שידע מה זו מצוקה אמיתית.

בדו''ח האלטרנטיבי שפרסם היום ארגון ''לתת'' מוצגים נתונים קשים באשר למצב העוני בישראל. לפי הדוח בישראל חיים יותר מ-2.5 מיליון עניים, בהם 932 אלף ילדים. "את הילדים והזקנים הרעבים אי אפשר להאכיל עם הצהרות. אנחנו לוקחים מילדינו את העתיד", תקף הנשיא לשעבר שמעון פרס את ממשלת נתניהו.

''אם לא נעלה את הנושא לראש סדר העדיפויות, אולי ננצח בקרבות אך נפסיד את ילדינו. אלו הם חיילי העתיד ואלו הם האנשים שגידלו אותנו", הוסיף הנשיא לשעבר.

בליכוד מתחו ביקורת חריפה על דבריו של פרס. ''הקמפיין המתוזמר סביב דו''ח העוני האלטרנטיבי המנופח - שסותר את הדוח האמיתי של המוסד לביטוח לאומי המצביע על ירידה בעוני - הינו ניסיון שקוף של השמאל וגורמים בתקשורת להעביר קולות מגוש הימין והמרכז אל השמאל. ראשי השמאל ושמעון פרס אינם יכולים לנצח את ראש הממשלה נתניהו והליכוד בזירות המדינית, הביטחונית והכלכלית.

''זוהי דרכם הפתלתלה לנסות להעביר קולות מן הימין אל מחנה השמאל - כדי לבצע את הוויתורים והנסיגות ששמעון פרס חולם עליהם כל השנים״, אומרים בליכוד.