ד"ר מיכאל בן ארי
ד"ר מיכאל בן אריהלל מאיר

במכתב ששיגרו לחברי הכנסת אלי ישי ויוני שטבון קוראים אנשי תנועת 'סטודנטים למען ישראל' לאיחוד כוחות בין 'העם איתנו' ו'עצמה יהודית' של ד"ר מיכאל בן ארי.

"אנו פונים אליך בדרישה לפעול לאחדות בין מפלגת 'העם איתנו' לבין מפלגת 'עוצמה יהודית'", כותבים אנשי התנועה ומוסיפים: "חיבור בין המפלגות הנ"ל נחוץ ומתבקש מכל הבחינות. על פי כל ההערכות אחדות כזו תכניס לכנסת את המפלגה המאוחדת. במידה והמפלגות ירוצו בנפרד, שתיהן עשויות, חלילה, למצוא את עצמן מתחת לרף אחוז החסימה ומחוץ לבית הנבחרים. אל לנו להסתכן ולהגיע למצב אבסורדי כזה, שיכול אף לגרום לנזק למחנה הלאומי כולו עם זריקת רבבות קולות של נאמני העם והארץ לשווא ולהרעת המאזן בין גוש המחנה הלאומי לגוש השמאל-ערבי".

להערכתם "עשרות אלפי אזרחים, קהל עצום ומגוון המכיל יהודים מכל המגזרים, המאמינים בזכותו הנצחית של עם ישראל על ארץ ישראל על בסיס תורת ישראל, מצפים להכרזה על אחדות אמתית המשקפת את רצון העם וליצירת סיעה משותפת שתלחם על צביונה היהודי של מדינת ישראל מתוך הכנסת".

עוד מציינים אנשי 'סטודנטים למען ישראל' במכתבם כי "מדיווחים שונים בכלי התקשורת עולה כי ראשי תנועת "עוצמה יהודית" כבר הביעו תמיכה והסכמה פומבית לאיחוד השורות. אנא ממך, פעל בהקדם להגעה לסיכום בין המפלגות על אחדות. מבחינתנו אף אם יהיה זה איחוד טכני בלבד, הוא עדיף עשרות מונים על פני ריצה נפרדת והימור על עתידו של עם ישראל ועתידה של ארץ ישראל".

יו"ר התנועה, אליהו ניסים, החתום על המכתב, מוסיף וקובע כי "הקמת מסגרת פוליטית משותפת ל"העם איתנו" ול"עוצמה יהודית" תאחד חרדים, דתיים ומסורתיים הרואים במדינת ישראל כבית לאומי לעם היהודי בארץ ישראל- על כל המשתמע מכך. מדובר בציבור עצום בגודלו התומך בשמירה על צביונה היהודי של ישראל ומצפה לבשורת האחדות. האחדות הנדרשת מחויבת המציאות הן מבחינה ערכית והן מבחינה פוליטית. אנו פונים אליך בדרישה להודיע כי לא תיקח חלק במפלגת "העם איתנו" אם זו לא תייצר אחדות אמתית מטעמים שאין בינם לבין טובת עם ישראל שום דבר. אנו קוראים לכל הצדדים לא להשתהות ולהודיע בהקדם המיידי על אחדות בין המפלגות, למען עם ישראל".

נזכיר כי בראיון ליומן ערוץ 7 נשא חבר הכנסת שטבון אודות היתכנות החבירה של מפלגתו ל'עוצמה לישראל' במגמה להבטיח שהמפלגה המשותפת תצלח את אחוז החסימה ואולם שטבון מצידו אמר כי לפי שעה מגמתה של התנועה היא ריכוז כוחותיה וגיבושם ובשעה זו אין מקום לקידום מהלכי חבירה כאלה או אחרים עם גורמים פוליטיים אחרים, בעיקר לא בתקשורת.