מחסום. אילוסטרציה.
מחסום. אילוסטרציה.צילום: פלאש 90

עיתונאי "הארץ" ואיש השמאל הקיצוני, גדעון לוי, התייחס הבוקר (שלישי) לתקרית המביכה אתמול במחסום טול כרם, כשנעצר על ידי שוטרי מחוז ש"י לאחר שנכנס לשטח A ולטענת המשטרה אף העליב את לוחמי צה"ל במקום.

''נסענו לחקור את הנעשה בשטחים הכבושים וכשחזרנו עיכבו אותנו חיילים", סיפר לוי לגלי צה''ל, ''זה התפתח אחר כך לתקרית מאוד מיותרת ומטופשת שמעידה משהו על יחס המשטרה לעיתונאים ולעבודתם''. 

לוי מתח ביקורת על התנהלות המשטרה שלדבריו מזיקה לעבודת העיתונאים. ''החיילים טענו שנכנסנו לשטח A והפרנו צו אלוף. אין טענה מגוחכת מזו. אנחנו נכנסים כבר שלושים שנה ונמשיך להיכנס כדי לסקר את הכיבוש. הטענה השניה היא שהעלבנו את החיילים ונברר את העניינים האלה במקומות אחרים".

באשר לטענת המשטרה לפיה לוי והעיתונאי הנוסף שהיה עמו, אלכס ליבק, ירקו על חיילים, אומר לוי כי מדובר בהודעה שקרית שהוציאה משטרת מחוז ש''י. ''החייל עצמו בנוכחותי אמר לשוטר שאף אחד לא ירק. זו הודעה שקרית של משטרת מחוז ש''י שרוצה להצדיק את כל מעצר השווא הזה שבמעט מאוד מדינות בעולם היה מתרחש''.

לדבריו, המשטרה אמורה לסייע לעבודת העיתונאים אך כאן בישראל היא מחבלת בעבודתם. ''אין דרך לסקר את השטחים בלהיענות לצווי אלופים. עמירה הס עמיתתי חיה בשטח A מזה 8-9 שנים ואיש כמובן לא אומר מילה על כך. נמשיך להיכנס לשטח A ככל שנוכל כדי לבצע את עבודתנו''.

ניב רסקין שראיין את לוי בגלי צה"ל, אמר לו כי אם היה נעשה סקר בקרב הציבור הישראלי, רובו היה מתנגד לביקורת שמשמיע לוי על השוטרים. לוי ענה לו: ''אני מניח שאם היית עושה סקר במדינת ישראל היה גם רוב לגירוש הערבים ממדינת ישראל.

''אז מה? זה מראה שהרוב צודק? שהרוב מבין דמוקרטיה? שמבין מה תפקיד העיתונות? אנחנו לא בכוכב נולד אלא מבצעים את העבודה כפי שאנחנו מבינים אותה וכך נמשיך", דברי גדעון לוי.