הרב אריאל בראלי, רב קהילה בשדרות, ראש מרכז 'משפט לעם' רב וחבר מרכז תקומה, תקף בראיון ל"גלי ישראל" את מפלגת הבית היהודי, את נפתלי בנט ואת החלטת מרכז מפלגת תקומה.

"אין תקומה לתקומה, אם אנחנו ממשיכים עם הבית היהודי אנחנו נכנסים למפלגה רחבה דמוי ליכוד ב' שאנחנו מאבדים את הערכים של מפלגת תקומה", פתח הרב בראלי את דבריו והמשיך כאשר בנט עומד במרכז דבריו.

לדבריו, "אנחנו מנסים לראות אם אפשר לפעול דרך הבית היהודי ובכל זאת לשמור על ערכי התורה וכרגע זה קשה לראות את זה. קשה לראות את זה, כי בנט העביר חוקה שהוא כל יכול והוא מצניח אנשים והוא מודיע במפורש שהוא רוצה להיות ראש ממשלה".

בנוסף, תקף בראלי את הרבנים של הבית היהודי, בניהם הרב רונצקי. "הרב רונצקי אמר שהיא (המפלגה) יותר קרובה לחילונים מאשר לחרדים, בסדר? זו אמירה שמבחינתי היא מקוממת. אני לא מבין מאיפה זה מתחיל ואיפה זה נגמר".

בנוגע למפלגתו של ישי, בראלי הביע תמיכה. "האמירה המוסרית שקודם כל נאמנים לדרך ולא לחשבונות הפוליטיים. מבחינה פוליטית, כמובן שמפלגתו של אלי ישי תעזור הרבה לגוש הימין יותר מאשר אם היא לא תעבור את אחוז החסימה, זה חוסר אחריות של מרכז תקומה להשאיר את אלי ישי לבד ואם הוא יפול באחוז החסימה יכול להיות שהשמאל יעלה. לדעתי יש פה טעות גם מוסרית וגם ערכית. זה תקדים היסטורי שהולכים עם רבנים חרדיים יחד. הרב מזוז יחד עם רבנים אחרים ואני חושב שזה דבר שהיינו צריכים לקפוץ עליו בשתי ידיים ואני עדיין לא מעכל את הטעות הזאת של מרכז תקומה".