חברת החשמל
חברת החשמלפלאש90

הנהלת חברת החשמל פרסמה אחר הצהריים (שלישי) הודעה רשמית באמצעות מערכת 'מגנא' של הרשות לניירות ערך, בנוגע לשביתה עליה הכריזו העובדים.

בהודעת הנהלת החברה נמסר, כי "היום בשעה 12:00 הודיע ארגון העובדים על שביתה כללית של כלל העובדים הקבועים בחברת החשמל. כתוצאה מכך נטשו אלפי עובדים את מקום עבודתם והחברה פועלת הלכה למעשה במתכונת 'שבת'".

בהנהלה מציינים, כי עילת השביתה הרשמית נקשרה לנושא מתן קביעויות לעובדים ארעיים בחברה, "אולם ברקע עומדת עצירת תהליך המו"מ בנושא השינוי המבני וההשלכות הנובעות מעצירת התהליך על מצבה של החברה ועל יכולת התפקוד של משק החשמל נוכח השינויים הצפויים".

בהודעה נאמר עוד, כי "הנהלת החברה נערכת להשלכות האפשריות של שביתה כללית בחברה ותפעל בכל האמצעים שלרשותה כדי למנוע פגיעה באספקת החשמל למשק".

עם זאת, בהנהלת החברה מזהירים, כי "עקב מורכבות הנושא וההיקף חסר התקדים של עזיבת עובדים את מקום עבודתם לא ניתן להבטיח או למנוע באופן מלא ולאורך זמן את התפקוד השוטף של המערכת המורכבת של אספקת החשמל. דבר המחזק את חשיבות קידומה של רפורמה במשק החשמל ואת הצורך להשלימה בדחיפות במהלך השנה הקרובה".

יו"ר ועד עובדי חברת החשמל, מיקו צרפתי, הודיע מוקדם יותר היום בוועדת הכלכלה על שביתה כללית בחברה באופן מיידי.

לדברי צרפתי, "קיומה של חברת החשמל נמצא על סף תהום וארגון העובדים אינו מתכנן להיות המבוגר האחראי כאשר כל נורות האזהרה נדלקו מזמן. במצבה הנוכחי, החברה אינה יכולה לספק את השירות הנדרש לציבור.

''הגיע הזמן להבהיר למקבלי ההחלטות מה עלול לקרות אם חברת החשמל לא תהיה פה מחר. ההשלכות מפיטורי מאות עובדים, הינן הרות אסון. מי ידאג שהחשמל במדינת ישראל לא יפסיק לזרום?", שאל יו"ר הוועד.