מזהיר. רוזנטל
מזהיר. רוזנטלפלאש 90

ח"כ מיקי רוזנטל (העבודה) התייחס לפרשת השחיתות שנחשפה הבוקר (שלישי). רוזנטל מציג תכנית לחיזוק שלטון החוק ומיגור השחיתות השלטונית באמצעות הקמת רשות ייעודית למטרה זו.

לדבריו, הרשות תרכז חקירות יזומות במוסדות הציבוריים, תבדוק החלטות כלכליות, מכרזים, היבטים של ניגודי עניינים בהחלטות של נבחרי ציבור, תקדם שקיפות ומיפוי אינטרסים של בכירי השלטון, תרכז את המעקב אחר פעילות לוביסטים ותרומות המועברות לנבחרי ציבור.

כמו-כן תעסוק הרשות החדשה בפיתוח תכניות לימוד בנושאי טוהר המידות ושילובן במערכת החינוך ותקנוני אתיקה למוסדות שלטוניים ומשרתי ציבור.

עוד מציע ח"כ רוזנטל, כי מערכת אכיפת החוק תחוזק באמצעות הוספה משמעותית של תקנים של שופטים וחוקרים כדי למצות במהירות את הדין עם העבריינים ולייזום חקירות בהיקפים מהותיים. בסופו של יום – החקירות הן גורם מרתיע עבריינות, טוען רוזנטל.

רוזנטל ציין כי "גילויי השחיתות השלטונית מאיימים על המרקם הדמוקרטי של מדינת ישראל. הצטברות החשדות מעוררים שאט נפש אצל הציבור ובעיקר אי-אמון במערכות השלטון שמתבטא בין היתר בירידה בהשתתפות בתהליכים הדמוקרטיים".

ח"כ יפעת קריב (יש עתיד) חברה בוועדת הפנים התייחסה לפרשה ואמרה, "הבוקר קיבלנו פעם נוספת תזכורת מהדהדת על איך נראית שחיתות שלטונית בשלטון הארצי והמקומי".

"כחברת ועדת הפנים פעלתי בשנתיים האחרונות לקידום מהלך שיחזק את חברי המועצה כשומרי הסף של האינטרס הציבורי. אנו חיים במציאות שאנשי ציבור מקדמים את האינטרסים הפרטיים שלהם על חשבון שמירה על מנהל תקין וטובת האזרח", הוסיפה.

לדבריה, "הדעת אינה נותנת שבמדינת ישראל של 2014, יעלו חשדות כלפי אישים בכירים ממשרדי ממשלה וממועצות מקומיות בחשד כי היו מעורבים בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים. דווקא היום שהבחירות מתקרבות, על אזרחי המדינה יש אחריות לתת את קולם למי ששמור על האינטרס הציבורי ולא הפרטי".

סגנית שר התחבורה ח"כ חוטובלי אמרה כי, "אחרי שליברמן הוציא עצמו ממחנה הימין , החשיפה של פרשיית השחיתות והחשדות החמורות כלפי אישים בישראל ביתנו קוראת גם לציבור ההגון בישראל להיזהר בהצבעה לליברמן".