צלב הקרס בטכניון
צלב הקרס בטכניוןצילום: אם תרצו

צלב קרס התגלה השבוע בקמפוס בטכניון שבחיפה. תנועת "אם תרצו" פנתה במכתב לנשיא הטכניון בו היא דרשה לגנות ולפעול מיידית נגד האחראים לדבר.

"במשך השנים הטכניון בונה יחסי דו קיום בין האוכלוסיות השונות הלומדות בו, תוך שהוא מעניק לכל סטודנט הזדמנות שווה לממש את הפוטנציאל הטמון בו, וצלב קרס, שטרם ידוע מי אחראי למעשה נבזה זה, מערר שוב את היחסים בין יהודים וערבים בתוך הקמפוס שעמלנו עליהם במשך שנים.

''אנו מצפים ממך ומהנהלת הטכניון, שתגנו בצורה ברורה ותפעילו את מירב הסנקציות המשמעתיות הקבועות בתקנון כלפי אירוע זה, ושתדרך את יחידת האבטחה של הטכניון למצוא את האחראי/ם למעשה נבזי זה", נכתב במכתב.

מתן פלג מנכ"ל תנועת "אם תרצו" מסר כי "הטכניון, מזה חודשים רבים, מנסה להתעלם בכל מחיר מתופעת השנאה הגוברת של הסטודנטים הערבים כלפי הסטודנטים היהודים וכלפי מדינת ישראל. התעלמות שכזו לא רק מחריפה את הבעיה ומעצימה אותה אלא אף משאירה את הדו קיום בחיפה במונח חסר תוכן. יש להילחם בכל מחיר בתופעת ההסתה והקיצוניות של המגזר הערבי בטכניון, להוציא בכל מחיר את התנועה האסלאמית מגבולות הקמפוס והאחריות מוטלת בראש ובראשונה על הנהלת הטכניון והעומד בראשה".

מהטכניון נמסר בתגובה: "אנו מביעים שאט נפש מהמעשה ומגנים אותו בכל פה. נדגיש כי הטכניון הינו מוסד אקדמי מוביל, א-פוליטי, המהווה דוגמה לדו קיום ולקבלת האחר. קמפוס הטכניון פתוח ונגיש לציבור ומדי יום עוברים בו אלפי אנשים. הכתובת הוסרה לאלתר''.