עמרם מצנע
עמרם מצנעצילום: פלאש 90

חבר הכנסת עמרם מצנע (התנועה) הודיע היום (רביעי) על פרישה מהמערכת הפוליטית. חברו לסיעה ח"כ מאיר שטרית יכנס מחר מסיבת עיתונאים בה יודיע על פרישתו מהמפלגה.

מצנע בן ה-69, לשעבר מועמד מפלגת העבודה לראשות הממשלה כתב בעמוד הפייסבוק שלו כי "לפני זמן קצר הודעתי ליושבת ראש 'התנועה' ציפי לבני כי אינני מתכוון להתמודד בבחירות הקרובות לכנסת, בכל רשימה שהיא".

הוא הביע תמיכה באיחוד בין מפלגות העבודה והתנועה. "זהו צעד נכון שיש בכוחו לשנות את המציאות בישראל. מפלגת העבודה הייתה ונותרה ביתי הפוליטי. כיום, בהנהגתו של יצחק הרצוג, בהשתתפות ציפי לבני ובהרכב צעיר ומוכשר, יש לה את היכולת להביא להחלפת השלטון, ואני רואה עצמי מגויס למטרה חשובה זו".

"בנסיבות שנוצרו, ובמסגרות הפוליטיות המתהוות, הגעתי לתובנה שלא יהיה בידי להיות שחקן פעיל ולהשפיע בתחומים חשובים אלו כחבר כנסת", הסביר. "גם היום, כפי שנהגתי כל חיי, אני מחויב לקידום אותם נושאים החשובים כל כך להבראתה של החברה הישראלית ואעמיד את עצמי לרשות העוסקים במלאכה".

גם חברי הכנסת דוד צור ואלעזר שטרן הודיעו בימים האחרונים על פרישה ממפלגת התנועה של לבני. ''חברותי עם ח"כ לבני הולכת שנים רבות אחורה", אמר צור, ''אני מודה לה על ההזדמנות שנתנה לי לשרת את עם ישראל. אמשיך להיות מעורב ולתרום ציבורית אם במסגרת הפוליטית ואם במסגרת ביצועית אחרת".