אסדת גז
אסדת גזצילום: פלאש 90

יו"ר המכון הישראלי לאנרגיה ולסביבה, יוסי רוזן, שיגר היום (חמישי) מכתב לראש הממשלה נתניהו ושר התשתיות סילבן שלום, בו הוא מתריע כי החלטת הממונה על ההגבלים העסקיים לסגת מההסדר עם חברות דלק ונובל אנרג'י להחזיק במאגר לוויתן עלולה לעכב את פיתוח המאגר בין 5-10 שנים.

רוזן רמז במכתבו כי תהליך קבלת ההחלטה היה בעייתי לאור החלטת הקבינט החברתי כלכלי לאשר את התוכנית להפחתת השפעות הרגולציה שגובשה על ידי מנכ"ל משרד ראש הממשלה ושנכללה בחוק ההסדרים. תוכנית זו כוללת חובת הליך למדידת השפעות כלכליות וחברתיות לכל רגולציה חדשה שנבחנת על מנת לישר קו עם הליכים דומים במדינות ה-OECD.

"לא יתכן שהרגולטור, חשוב ורם ככל שיהיה לא יתחשב ברגולטורים אחרים, ובמנהלי משרד התשתיות הלאומיות האנרגיה והמים האמון על האסטרטגיה בתחום האנרגיה", כתב רוזן וטען כי ראוי היה שהממונה על ההגבלים יתחשב וישתף רגולטורים אחרים בהחלטתו לאור השלכותיה הרחבות על ישראל ויחסיה עם מצריים וירדן.

עוד התריע יו"ר מכון האנרגיה כי ההחלטה עלולה להבריח השקעות של מיליארדי דולרים בישראל וכי יש דרכים אחרות לפקח על מונופולים מבלי לפגוע מכה אנושה במשק ולעכב את פיתוח המאגר לשנים.

רוזן חתם את מכתבו בתקווה שהחלטת ראש הממשלה למנות את פרופ' יוג'ין קנדל לבחון את התוכנית מחדש תמנע את הנזק ותוביל להחלטה מאוזנת יותר.