מקל. לא מוכן לוותר על ההזדמנות
מקל. לא מוכן לוותר על ההזדמנותצילום: רויטרס

"בשבוע שעבר אחרי ששוחררתי מניו אורלינס קיבלתי מספר הצעות מאירופה ומהארץ. רציתי לתת את הכבוד הראוי ולהקשיב לכולם. זה לא סוד שאני מאוד רוצה להישאר ב-NBA ואני מאמין בלב שלם שאני יכול להצליח בליגה הזו, אבל באותה נשימה אני מאוד רוצה לשחק, להוביל ולממש את עצמי" כך מגיב לראשונה גל מקל, הרכז הישראלי שעמד כפסע מחזרה אל כור מחצבתו הלא הוא מועדון הכדורסל של מכבי תל אביב.

מקל שהיה מועמד לחזור לקבוצת נעוריו ולעזור לה במאבק על שמירה על אליפות המדינה ואליפות אירופה, לא אהב לראות ולשמוע את האשמות בהם נאשם לאחר שקרס המשא ומתן בין השחקן לקבוצה התל אביבית.

מקל הסביר "ביומיים האחרונים קראתי ושמעתי קולות שזרקו מספרים לא הגיוניים ולא נכונים לאויר במטרה להוציא אותי באור שלילי, אז בהזדמנות זו אני רוצה להדגיש שהדברים לא קרובים למציאות ולא נכונים. אם הייתי חוזר לארץ או אירופה, הייתי מוכן לוותר על הרבה מאוד כסף השנה".

מקל סיפר על הדרך בה בחר מה כדאי לטובת הקריירה שלו לעשות בשלב זה של העונה והחיים המקצועיים שלו. "במהלך השבוע רציתי לשים על השולחן את כל ההצעות והאפשרויות שיש, לנתח אותם ולקבל החלטה שאיתה אני ארגיש שלם" אמר מקל. לאחר שקיבל הערכה מפורטת וניתוח לגבי השוק ב-NBA, סיפר מקל כי קיבל החלטה לנסות להמשיך ולהגשים את חלומו של כל שחקן בכדורסל העולמי - לשחק בליגה של הטובים ביותר, ליגת ה-NBA. 

מקל הסביר גם כיצד הסיטואציות השונות בקבוצותיו העונה גרמו לו לפגיעה במעמדו ובכושרו ממילא, "בחודשיים האחרונים סבלתי מחוסר מזל גדול בשלושה-ארבעה מקרים שונים, אבל אני עדיין מאמין שהכל יכול להסתדר. בליגה כל כך לא צפויה יכול מאוד להיות שהזדמנות כזו תגיע ויכול להיות שלא".

לסיכום אומר מקל הסיבה לכך שלבסוף לא חתם במכבי לא הייתה סביב העניין הכספי והפערים הגדולים שדווחו, אלא בעיקר בשל כך שלא יכול היה לחיות עם עצמו בידיעה שוויתר על ההזדמנות הגדולה בשביל כסף ובגלל חוסר סבלנות".