סכין שחיטה. ארכיון
סכין שחיטה. ארכיוןפלאש 90

מנכ"ל איגוד הארגונים היהודים באיחוד האירופי (EJA), הרב מנחם מרגולין, מברך בשיחה עם ערוץ 7 על ההחלטה שקיבל השר לרווחת בעלי החיים במדינה שלא לשנות את החוק המאפשר שחיטה כשרה.

הרב מרגולין מזכיר כי המאבק באירופה נגד השחיטה מתעורר כל כמה שנים מחדש. "יש כל מיני קמפיינים של ארגוני בעלי חיים, שטוענים ששחיטה ללא הימום פוגעת בבעלי החיים. יש כאלה שרואים כאן הזדמנות לעצור את המוסלמים ויש כמובן את האנטישמיות. מאז ומעולם היה ניסיון להשחיר את פניה של היהדות, העם היהודי למוד סבל".

לדבריו בחלק מהמקרים הם נאלצו לפנות גם לבית המשפט, "בפולין זה לא הסתדר במאבק פוליטי והפרלמנט הפולני חוקק חוק ונאלצנו לפנות שם לבית המשפט וניצחנו. אנחנו מנסים לפתור את הבעיה גם בדנמרק, ויש חשש גם באנגליה. זה מתעורר כל שנתיים במקום אחר, בשבדיה אגב, אסור לשחוט עד היום, זה נשאר עוד מתקופתו של היטלר ולא בוטל עד היום".

הרב מרגולין התמודד בעבר גם עם סוגיית האיסור על ברית מילה במדינות אירופה, "הייתה בעיה בנורווגיה, יש שם עלייה באנטישמיות. אנחנו מדברים איתם על חופש הדת שמעוגן בחוקה האירופאית.

"גם בסוגיית השחיטה אנחנו מדברים על חופש הדת ולעיתים אנחנו משתפים פעולה עם המוסלמים שגם שוחטים. אנחנו מראים גם מחקרים שמוכיחים שהשחיטה גורמת להכי פחות סבל לבהמה", מספר הרב.