חקירה
חקירהצילום: Thinkstock

גורם בכיר בתנועת נוער עולמית נחקר היום (שני) תחת אזהרה בחשד למתן שוחד, כחלק מפרשת השחיתות הגדולה שנקשרה למפלגת ''ישראל ביתנו''.

חקירתו נערכה במשרדי יחידת להב 433 של המשטרה במשך מספר שעות ובסיומה שוחרר בתנאים מגבילים האוסרים עליו ליצור קשר עם המעורבים בפרשה.

אתמול נחקר בלהב 433 חבר מועצת העיר ירושלים, משה ליאון, בחשד לביצוע עבירת תיווך לשוחד. בתום החקירה הוא שוחרר לביתו בתנאים מגבילים לרבות מעצר בית של חמישה ימים. בנוסף נחקר אתמול ראש מועצה תחת אזהרה בגין חשד לביצוע עבירת סיוע לשוחד. בתום חקירה של מספר שעות שוחרר לביתו.

נזכיר כי סגנית שר הפנים, חברת הכנסת פאינה קירשנבאום, נחקרה גם היא תחת אזהרה בגין חשד לביצוע עבירות שוחד, מרמה והלבנת הון. במסגרת הפרשה, 22 חשודים עודם מצויים במעצר ו-11 חשודים מצויים בתנאי מעצר בית. 

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יוחנן דנינו, התייחס מוקדם יותר היום לחקירת הפרשה ושלח מסר לחוקרים, "תתעלמו מרעשי הרקע, תתרכזו בעבודה המקצועית שאתם עושים, תתרכזו בדרך בה פעלתם עד היום בנחישות ומקצועיות כדי להגיע לחקר האמת. וחקר האמת כאן זה העניין, ולא שום כותרת כזו או אחרת".

"כבר הוכחנו לאורך השנים שאנחנו משטרה שפועלת במקצועיות ללא משוא פנים, שלא נוותר במלחמה שלנו בשחיתות. אנו פשוט לא נוותר, הוכחנו את זה לאורך השנים ונמשיך להוכיח את זה בעתיד", הוסיף המפכ"ל.

"השבוע הגענו לחלק הגלוי בפרשת השחיתות שנחקרת בלהב 433. מועד החשיפה, לאחר למעלה משנה, היה פועל יוצא של תכנון מוקדם הרבה לפני שנקבע תהליך הבחירות, שהוא פועל יוצא של בשלות הראיות ושיקולים מקצועיים וצרכי החקירה", אמר המפכ"ל.

המפכ"ל הדגיש כי "בעצה אחת עם פרקליט המדינה והיועץ המשפטי לממשלה החלטנו לצאת בחקירה גלויה. כשבוחנים את ההתפתחויות בחקירה, די ברור למה אי אפשר היה לדחות אותה וגם לא נכון היה לדחות אותה".