בלאט. על סף פיטורים?
בלאט. על סף פיטורים?עודד קרני, מנהלת הליגה

"עניין של זמן עד שדייויד בלאט יפוטר מקבוצת הכדורסל הקליבלנד קאבלירס" כך אומרים מביני עניין בארצות הברית. 

רק לפני חודשים ספורים בלאט היה על גג העולם. לאחר שכמעט ופוטר באמצע השנה ממכבי ת"א, הצליח המאמן האמריקאי-ישראלי המוכשר להוביל את הצהובים מתל אביב לזכיה היסטרית בגביע אירופה לאלופות ולמעשה סחף את המכבים לטרבל מדהים כשבנוסף לגביע אירופה זכו אלה גם באליפות המדינה וכן בגביע המדינה. 

פתאום במכבי התחננו למאמן המוצלח להישאר, אבל בלאט חלם בגדול: לאמן בליגה הטובה בעולם, ליגת ה-NBA. 

בלאט הגשים את החלום כשקיבל קריאה מקבוצת הכדורסל של הקליבלנד קאבלירס, והגדיל ועשה כשבין רגע הפך למועמד לזכות באליפות ה-NBA כשקליבלנד החתימו את השחקן הטוב בעולם, לברון ג'יימס.

אל ג'יימס הצטרפו שחקנים בכירים רבים בדמות קווין לאב וקיירי אירווינג, ורמת הציפיות מבלאט רק עלתה ועלתה.

קליבלנד תחת בלאט פתחה את העונה כשמהאפיין העיקרי שלה היה חוסר היציבות של הקבוצה, אך לאחר רצף של הפסדים הגיע רצף של ניצחונות. האמת שמשחקי פתיחת העונה בליגת ה-NBA לא אומרים יותר מידי על יכולות וסיכויי קבוצות לעלות לשלבים המכריעים בליגה הטובה בעולם, אך נראה כי הסבלנות כלפי בלאט הולכת ופגה.

המאמן האמריקאי-ישראלי הגיע לNBA בעיקר בזכות האליפות האחרונה של סן אנטוניו, שהושגה על ידי כדורסל קבוצתי כפי שנהוג באירופה, וכזה שדייויד בלאט נחשב כמומחה לה.

אחרי עוד הפסד, הפעם 109:101 לאטלנטה הוקס, נראה ששוב בלאט עלול למצוא את עצמו מחוץ לאימון בליגת ה-NBA, כבר לאחר מספר חודשים ספורים. אמנם המאמן הישראלי חסר במשחק הלילה את כוכבו הגדול לברון ג'יימס וכן את קווין לאב שיצא ברבע השלישי בשל פציעה בגבו, אבל נראה שמעבר לחסרון בשחקן כזה או אחר, בלאט כבר מאבד מהקולות שתמכו בו. גם כאלה שבתוך חדר ההלבשה של הקבוצה.

מצד אחד, בלאט כבר מכיר את הפוזיציה כשחרב הפיטורים מונח על צווארו, מצד שני ה-NBA זה לא אירופה ובטח שלא ישראל. במידה שיפוטר, ישוב לאירופה?