הרב שמואל אליהו
הרב שמואל אליהוניסים לב

מכתב זה מכוון ללוחמים שסיכנו את נפשם ב'צוק איתן' ועומדים כעת להיחקר על פשעי מלחמה, כביכול. כולנו חייבים להם את חיינו, והם עומדים להיחקר, במקום לקבל צל"ש. הפרקליטות תחקור אותם כאילו רצחו חפים מפשע.

אני רוצה לומר ללוחמים: חוקי לחלוטין לא לשתף איתם פעולה ולא לענות על שום שאלה משאלותיהם. שיתוף הפעולה שלכם משרת את מטרותיהם, למרות שיגידו לכם הפוך. שיגששו באפילה ויחפשו, כך הם לא ימצאו דבר.

תלונות על חיילי צה"ל מתקבלות תדיר אחרי כל מבצע או מלחמה מגופים אנטישמיים, שקוראים לעצמם "ארגוני זכויות אדם". מטרתם לקשור לצה"ל את הידיים. הם קושרים את ידיכם באמצעות המשפטנים הללו. הם לוחצים עליהם, ובמקום שהפרקליטות תהדוף את הלחץ הם מעבירים אותו אליכם.

אל תשתפו איתם פעולה. הם לא מחפשים את הצדק, הם בוודאי לא פועלים על פי העיקרון שכולם שווים בפני החוק. הם ינקטו באמות מידה שערורייתיות שלא מקובלות בשום מקום בעולם ובלבד שימצאו מישהו להאשים. כך הם יוכלו להיראות בסדר ולהסתובב בעולם בטרקלינים מכובדים.

יש לנו דוגמה חיה לרמת הצביעות של מערכת המשפט. בימים אלה מוצגים במכללת ספיר מוצגים אמנותיים שקוראים לרצח יהודים. "איטבח אל יהוד", "בדם ואש נפדה את פלשתין", ביחד עם שלטי הזדהות עם דאעש עורפי הראשים ועוד.

מיותר לומר שאמירות אלה מנוגדות לחוקים בישראל. בינתיים לא שמעתם כלום מכיוונו של היועץ המשפטי לממשלה על הסתה לרצח זו. הכול בשם חופש הדיבור. האמת היא שהוא מפחד מארגוני השמאל וזכויות האדם הצבועים.

תזכרו כמה פעמים נתבעו אנשים על ידי הפרקליטות על "גזענות" ו"פשע שנאה" במקרה של יהודים. ומהו פשע שנאה? כיתוב או קריאה "מוות לערבים". אין שום הבדל בין זה לבין "איטבח אל יהוד".

כשאמנות ההסתה הזאת מוצגת במכללת ספיר זה חמור פי אלף. מחר יעתיקו את אמנות ההסתה לכל בית במגזר הערבי, והפרקליטות לא תעשה עם זה דבר. אם זה היה חוקי במכללת ספיר, למה לא בכל בית פרטי?

אל תחפשו היגיון. מדובר בריקבון. גם אם החוקרים שלכם ייראו נחמדים ויבואו עם מדי צה"ל. אל תשתפו איתם פעולה. אולי הם הגונים, אבל המערכת שהם פועלים בשמה רקובה מוסרית, לא שוויונית וממילא לא חוקית. זו מערכת שרוצה לרחוץ את הידיים ולנגב בכם. אל תשתפו איתה פעולה.