חברות הכנסת איילת שקד ואורית סטרוק (הבית היהודי) הגיעו אמש (חמישי) לפגישה עם תושבי עמונה שבבנימין בעקבות פסק הדין שניתן בבג"ץ ולפיו היישוב ייעקר בתוך שנתיים.

המפגש נפתח בסקירה משפטית, ולאחריה פרטו חברות הכנסת את המאמצים הפוליטיים שנעשו בשנים האחרונות ואת אלו המתוכננים בעתיד, במאמץ לתת פתרון למצב המורכב אליו נקלעו תושבי עמונה. 

"צוות משפטי של הבית היהודי יכין להסכם קואליציוני עתידי סעיפים שמסדירים את ההתיישבות ביהודה ושומרון", סיפרה שקד, יו"ר סיעת הבית היהודי.

בביקור השתתף גם עו"ד אביחי בוארון, תושב עמונה שמתמודד על מקום בפריימריז של המפלגה. בוארון סקר בפני חברות הכנסת את המורכבות המשפטית בו מצוי הישוב ואת הסכנה הטמונה בפסק הדין התקדימי.

''בית המשפט לא קיבל את עמדת המדינה, גם ביחס לאדמות שאין עליהן עותר קונקרטי, ואפשר גם לעותר סתמי, שאין לו זיקה לקרקע, לתבוע את התושבים ולהיפרע מהם", אמר בוארון, ''בעצם שתי הנקודות הללו בהן לא התקבלה עמדת המדינה, מכשירות משפטית פינוי של אלפי בתים, שנבנו לפני עשרים שנה ויותר ומצויים על קרקע פרטית שאין עליה עותר קונקרטי. פסק הדין הזה מזמין, למעשה, הגשת עתירות רבות על ידי ארגוני השמאל נגד בניה ישנה על קרקע פרטית".

ח''כ שקד הדגישה כי "לאור המצב הרגיש סיכמנו שנתחיל בעבודת הכנה משפטית משותפת, יחד עם ארגון רגבים, שתגבש את עמדת הבית היהודי לקראת המשא ומתן הקואליציוני, ותהווה בסיס להכנסת התחייבות הממשלה להסכמים קואליציוניים, לפיה יוסדרו לאלתר אותם אלפי מבנים ובכללם עמונה.

"אני מתחייבת שנעשה כל מאמץ כדי למצוא פתרון תשתיתי לבעיה זו", הוסיפה שקד.

ח"כ סטרוק אמרה, "באנו להגיד לתושבים שאנחנו אתם בכל מצב, ומבחינתנו פסק הדין של בג"צ אינו סוף פסוק. באנו לשמוע את התושבים ולהבטיח כי נמשיך ללוות אותם, להיות איתם ולסייע. נלמד לעומק את פסק הדין ונגבש דרגי פעולה על מנת שלא נצטרך לחזות בפינוי יהודים מביתם".

חברות הכנסת התחייבו שלא לחסוך שום מאמץ עד להסדרת בתי הישוב, אם בדרך של חקיקה ואם בדרך של אימוץ דו"ח אדמונד לוי על ידי הממשלה הבאה. "אם היה דו''ח אדמונד לוי היה מיושם ניתן היה למנוע את פסק הדין", הזכירה שקד.