עופר וינטר
עופר וינטרצילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

לרמטכ"ל רב-אלוף בנימין (בני) גנץ הוצג היום (שישי) התחקיר הפיקודי שביצע מפקד פיקוד הדרום, אלוף סמי (שלמה) תורג'מן לאירועים שהתרחשו בגדוד צבר בחטיבת גבעתי.

היום (ו') הוצג לרמטכ״ל רב-אלוף בני גנץ התחקיר הפיקודי", נמסר בהודעת צה"ל. "הרמטכל הדגיש בסיכומו כי מעורבות המפקדים הבכירים באירוע, מפקד פיקוד הדרום ומפקד חטיבת גבעתי הייתה מקצועית, ערכית וחדה וכי על סמך ממצאי התחקיר, לא עולים ממנו ליקויים הנוגעים להסתרה או העברת תמונת נתונים שגויה מצד מח״ט גבעתי, אלוף משנה עופר וינטר.

"בתחקיר סיכם הרמטכ"ל את המשך ההליך הפיקודי במסגרתו תינתן הערה למפקד חטיבת גבעתי על ידי מפקד פיקוד הדרום על ההקפדה הנדרשת במימוש הנהלים באירועים מסוג זה.

הרמטכ"ל ציין כי באירוע זה נדרש היה לפעול על פי הנהלים והפקודות ולהכירם, בצד הטיפול הפיקודי. הרמטכ"ל הנחה לרענן ולחדד את הנהלים באירועים מסוג זה בצה"ל, ולוודא כי הם מתקיימים ללא דופי. במסגרת הצגת התחקיר נפגש הרמטכ"ל עם מח"ט גבעתי, בכדי לעמוד מקרוב על פרטי התחקיר, תוך שהוא מציין את פועלו של המח"ט ואת פעילותה המבצעית של חטיבת גבעתי בכלל ובמהלך צוק איתן בפרט והדגיש כי אין לו ספק כי החטיבה תמשיך ותהווה חלק משמעותי בכוחו המבצע".

לפי שעה נראה כי כתב אישום לא יוגש נגד וינטר שצפוי לסיים את תפקידו בחטיבה בעוד כמה חודשים ולהתחיל לימודים.