200 מתושבי פדואל וישובי הסביבה השתתפו בסוף השבוע במרוץ למען לחומש.

מבשרת, קומונרית סניף פדואל ויוזמת הרעיון מסבירה, כי "אנו זוכרים את הגירוש מגוש קטיף וצפון השומרון וחולמים לחזור לחומש ומזדהים מאוד עם הגשמת החלום הזה, ניסיתי לחשוב איך אני יכולה לחבר את תושבי פדואל מבוגרים ובני נוער ואפילו ילדים לחלום ולתמיכה בישיבת חומש שפועלת בחומש כבר 8 שנים וכך נולד רעיון המירוץ".

"הייתה היענות מדהימה ונרשמו מראש יותר מ- 200 מבוגרים ילדים ובני נוער, חניכי שבט ציון שלנו גייסו חסויות מעסקים וחנויות וכך התארגן המירוץ", היא מוסיפה.

המירוץ כלל שלושה מקצים נפרדים לבנים ובנות, מקצה קצר של ק"מ, מקצה בינוני באורך של 4 ק"מ ומקצה של 6 ק"מ.

במשך שבועיים טרחו בני הנוער והפיקו את המירוץ. לקראת המירוץ הוכנו חולצות מיוחדות שנושאות את הכיתוב 'המירוץ לחומש', גביעים לזוכים, דוכני מזון ושתייה, מגנטים למזכרת וכמובן דוכן התרמה למען חומש.

במירוץ השתתפו תושבים מפדואל ומהסביבה, תלמידי המכינה הקדם צבאית מפדואל וחיילים בחופשה.

יעקב פלדמן מותיקי פדואל שהשתתף במירוץ אמר לערוץ 7: 'זו חוויה קהילתית מדהימה לראות ילדים קטנים רצים עם ההורים והאחים ביחד. כאחד שזוכר היטב את הגירוש מחומש, אני אוהב ותומך בכל מאודי בבחורים שלומדים בחומש ומרגיש שמירוץ זו דרך נהדרת לחנך לערכים 'דרך הרגליים''.

בישיבת חומש הודו לתושבי פדואל על התמיכה והחיזוק ומסרו כי "זה ממש פשט חדש בדברי המשנה 'הוי רץ כצבי לעשות רצון אביך שבשמיים' בעזרת ה' ביחד נגשים את חלום השיבה לחומש במהרה".