אוטובוס תחבורה ציבורית
אוטובוס תחבורה ציבוריתצילום: יעקב נעומי, פלאש 90

ארגון דתי בשם ''עין פקוחה'' פרסם עצומה נגד חילול שבת בתחבורה הציבורית ברחבי ישראל.

מארגני העצומה הנמנים על הציונות הדתית מספרים שהיא מכוונת לראש הממשלה נתניהו ולשרים ישראל כץ ונפתלי בנט בכדי שיפעלו לבלימת חילול שבת.

לטענת ארגון "עין פקוחה" העצומה מופצת בישיבות ההסדר, בישיבות הגבוהות, בישיבות התיכוניות, באולפנות ובמדרשות של הציונות הדתית. "עד עתה חתמו עליה צעירים וצעירות רבים מהציונות הדתית והיא צוברת תאוצה", אומרים בארגון.

בעצומה נכתב: "אנו, תלמידי תיכונים וישיבות ותלמידות אולפנות ומדרשות, מכינות, וצעירים נוספים מהציונות הדתית פונים אליכם בקריאה להפסיק את הרחבת שירותי התחבורה הציבורית בשבת בכל רחבי הארץ, כפי שנחשף בתקשורת, ולבטל את כל הקווים והנסיעות הפועלים בניגוד לחוק.

''אנו מאמינים כי כדי לקיים מדינה ציונית אמיתית אין די בדגל לאום ובקיבוץ יהודים לתוכה.  הציונות והיהדות אינן חלומות נפרדים. חד הן - חלום ענק אחד.

''לא חיכינו 2,000 שנה כדי שבארץ-ישראל תקום מדינה חילונית ככל העמים השוכחת את שורשיה. אנו דורשים ציונות שהדת אצלה אינו פולקלור ישן ומכוסה אבק, אלא נר לרגליה, מתוך הבנה שרק השילוב של ציונות עם חזון הנביאים הוא שיחזק את אחיזתנו בארצנו, ויאפשר לנו לעמוד איתן נגד לחצי מדינות ערב והמערב ונגד לחצים מבית למסור את שטחי ארצנו לידי זרים.

''ההתכחשות לערכי הקודש שמלווים את עם ישראל במישור הציבורי והשארתם לנחלת היחידים פוגעת בעם כולו, בתקוותיו, בשאיפותיו וברעיוניו. נסיונות אלה, שנתמכים וממומנים בכספי מדינות אירופה, נועדו להחליש אותנו כעם ולפורר את המרקם החברתי.

''אנו רואים מול עינינו את טובת מדינת ישראל כמדינת העם היהודי, ונעמוד איתן להפיץ אור בחייה הציבוריים תוך מלחמה בנסיונות לנתק בין המדינה לדת היהודית. מדינה ששֵם ישראל נקרא עליה אינה יכולה לנהל סדרי חיים ציבוריים המנוגדים לתורת ישראל. מדינה שכזו לא תוכל עוד להיות אור לגויים.

''הפעלת שירותים בשבת בכלל ושירותי תחבורה ציבורית בפרט, גם אם הם נעשים בחלקי ארץ-ישראל בהם יושבים גויים, היא אסון. ואין זה רק בגלל החשש שבפועל מתממש, שתהיה זליגה גם לאזורים יהודיים. אין זה מענייננו להתערב בחיי הקהילה של הלא-יהודיים בישראל ואין לנו כל רצון שישמרו שבת. כל ענייננו בכך שהמדינה לא תחלל שבת בפרהסיא.

''המדינה אינה יכולה להיות שותפה בחילול שבת בשום צד, לרבות לא בסבסוד תחבורה ציבורית בשבת. הטענה כאילו ניתן ליצור תחבורה ציבורית סטרילית שאין לה קשר עם יהודים או שאינה חולפת בדרך ברשויות יהודיות מנותקת מן המציאות. גם בעלי חלק מן החברות יהודיים, גם חלק מן הנהגים יהודיים, אבל לא רק הם. כדי להפעיל היום תחבורה ציבורית דרושים גם פקחים, בקרים, מוקדי מידע, שירות לקוחות, סדרנים, מוסכניקים ועוד בעלי תפקידים נלווים.

''אנו קוראים שלא להיכנע לקולות הקולניים החולפים. הם אינם מייצגים את רוח ישראל האמיתית ומעדיפים את נוחות הפרטים מתוך חוסר אחריות לכלל העם ולנצח ישראל".