שכונת האולפנה
שכונת האולפנהצילום: ישי קרוב

ראש הממשלה בנימין נתניהו העביר בשבוע האחרון 70 מיליון שקלים עבור בניית 300 יחידות דיור ביישוב בית אל שבבנימין, כחלק מהתחייבותו טרם פינוי גבעת האולפנה לפני כשנתיים וחצי, כך דווח הערב (ראשון) בערוץ 10.

בשנתיים האחרונות בלם שר האוצר לשעבר יאיר לפיד את העברת הכסף בטענה שדרושה החלטת ממשלה בעניין אך השבוע, בעקבות לחצים שהפעילו שרי "הבית היהודי" החליט נתניהו בעצה אחת עם שר הביטחון משה (בוגי) יעלון להעביר את הכספים.

נזכיר כי בקיץ 2012, בעקבות עתירה לבג"ץ של ארגון ''יש דין'' נהרסו חמישה מבתי שכונת האולפנה בבית אל. פינוי התושבים נעשה בהסכמה שגיבש השר גלעד ארדן ולפיה הממשלה מתחייבת להרחיב את היישוב.

כדי ליישם את ההחלטה, הוחלט על פינוי בסיס משמר הגבול ששוכן בבית אל והקמת 300 יחידות דיור במקומו. הבסיס נמצא בשטח של אדמות מדינה שגודלו שמונה דונמים. הבסיס יפונה לצד השני של הכביש לבסיס נטוש שאדמותיו נתפסו לצרכים צבאיים. 

שר הבינוי אורי אריאל (הבית היהודי) אמר כי "זוהי החלטה ראויה. מדובר בהתחייבות ממשלתית מלפני שנתיים, בעקבות הרס שכונת האולפנה והגיע הזמן שהם יועברו. עדיף מאוחר מאשר לעולם לא".

סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן (הבית היהודי) שמח על התממשות הבטחתו של ראש הממשלה. ''ביום חמישי האחרון ביקרתי בבית אל ונפגשתי עם ידידי יו"ר ועד שכונת האולפנה הראל כהן, שפרש בפני את המצב שעדיין לא נבנו הבתים שנהרסו בפינוי שכונת האולפנה, אני שמח ברוך ה' שהעוול הזה תוקן היום ולו במעט", הוסיף.

במפלגת "יש עתיד" זעמו בעקבות העברת התקציב ומסרו כי ''היום נותרו תושבי עוטף עזה ללא שמירה של חיילי צה״ל, אבל נתניהו עסוק בקריצה לימין. הוא מעביר 70 מיליון שקלים לבית אל ובונה בהתנחלויות במקום לפתור את בעיית הדיור לזוגות הצעירים בישראל. נתניהו שוב מעדיף, כמו תמיד, את האינטרס הפוליטי הצר ולא את טובת הציבור".