סמית'. קבר את ירושלים
סמית'. קבר את ירושליםצילום: לירון מולדובן, מנהלת הליגה

היה שווה לחכות. 7.5 שנים חיכו בהפועל ת"א עד שנכנסו אל אולם הקבע החדש שלהם, ואחרי משחק הבכורה הערב (ראשון) מול הפועל ירושלים, נראה ששווה היה לחכות.

אז מה היה לנו הערב במשחק המסקרן בין שתי הקבוצות האדומות? קהל חם, אולם חדש, וקבוצה אחת בתהליכי התפרקות. כן, יותר משהפועל ת"א ניצחה את המשחק, הפועל ירושלים הפסידה אותו.

המשחק התחיל בצורה שקולה כשאחרי 10 דקות של משחק עוד הובילו האדומים מירושלים בתוצאה 20:17, למעשה היה זה היתרון האחרון של הירושלמים במשחק. הקבוצה של קטש נכנסה לקצב ולקראת סיום הרבע השני הצליחה לברוח לירושלמים בזכות יכולת הגנתית נפלאה ובעיקר רפיון בהגנת הירושלמים הנאיבים. אל ההפסקה ירדו שתי הקבוצות כשהמקומיים הובילו ב-4 נקודות בלבד. 

אם חשבתם שירושלים תעלה עם רעב גדול להוכיח לכולם שהם טועים, אז כדאי שתתעוררו. הירושלמים המשיכו עם הנאיביות שלהם בהגנה ובהתקפה וגם את הרבע השלישי הפסידו, כשהם מפגרים ב-5 נקודות. אפשרי? כן, אבל כנראה שלא לירושלים.

האדומים מתל אביב המשיכו ללחוץ את מובילי הכדור של הירושלמים ואלו איבדו שוב ושוב את הכדור וגם את הראש. התל אביבים לא התכוונו לוותר על ההזדמנויות ובעזרת יינסי גייטס פשוט פירקו את האדומים מהבירה.

את ההוכחה למצב העגום של ירושלים קיבלנו כשדונטה סמית' היה השחקן החלש ביותר על הפרקט, מה שלא היווה בעיה עבור פרנקו להשאיר אותו למשך המשחק כולו. עד לפני כמה חודשים סמית' היה הזר הטוב בליגה ונראה שדווקא השחקן שהובא על תקן הכוכב הוא זה שגורם לכאוס בקבוצה שמפחדת לוותר עליו. 

המצב בירושלים כעת הוא על כרעי תרנגולת. נכון, פרנקו חסר 3 שחקנים כשקיצ'ן, בר טימור ויניב גרין פצועים, אך עדיין - מקבוצה שחלמה על להוות סוף סוף אלטרנטיבה למכבי ת"א וכיוונה לטופ, ציפינו ליותר. נראה שזעזוע בקבוצה האדומה יחול בקרוב מאוד, על אף הצהרותיהם של הנהלת האדומים על בנייה לטווח ארוך.

האוהדים הירושלמים צריכים להבין, בישראל כמו בישראל, אין בנייה - רוצים לראות תוצאות כאן ועכשיו. דברים שבהחלט לא רואים משם. האדומים מת"א? לא משנה איך ייקרא אולמם החדש, נראה שזה בדיוק מה שהיה חסר להם - בית חם.

בסיום, תבוסה כואבת לירושלים שסופרת הפסד חמישי ברציפות בליגת העל הישראלית - 67:81. 

קלעו להפועל ת"א: גייטס 32 (9 ריב'), לימונד 13 (12 אס', 6 ריב'), סקוט 13, אובאנון 10, סקוורר 6, מיימון 5, שולדברנד 2.

לירושלים: אליהו 18 (9 ריב', 5 אס'), רייט 18, הלפרין 11, ג'ונס 6 (7 ריב'), סמית' 6 (11 ריב'), גפני 6, גור אריה 2.