הרב הראשי האשכנזי הרב דוד לאו יצא הבוקר (שני) חוצץ נגד עלוני השבת המחולקים בבתי הכנסת. לטענתו, מדובר בעלונים העוסקים בפוליטיקה ומכילים פרסומת.

את הדברים אמר במהלך דיון  שהתקיים היום במועצת הרבנות הראשית לישראל בירושלים. "בוודאי שכאשר אלפי עלונים נזרקים מידי שבוע אל פחי האשפה כאשר יש עליהם דברי תורה ופסוקים, מדובר בביזוי של ממש", אמר.

בתום הדיון קראו חברי מועצת הרבנות הראשית להימנע משילוב פסוקים בעלוני השבת.

"בזמן האחרון יוצאים לאור עולם - מאות עלונים שעוסקים בפרשת השבוע, המופצים בבתי הכנסת בכל רחבי הארץ. מבלי להיכנס לתוכן הפרסומי שישנם בהם, שאין מקומם בזמן התפילה, וכן פרסומים פוליטיים שראוי להימנע מהם בבית הכנסת, כאשר לעצם העניין ישנה כמות אדירה של דברי תורה וחובה למצוא פתרון הלכתי לגניזת העלונים. יש להקפיד על כך שלא יופיעו בהם פסוקים שלמים, שם ה', או כינוי כל שהוא הראוי לשמירה על קדושתו של העלון - מאחר ורוב העלונים לצערנו אינם נגנזים כהלכה", לשון ההודעה הרשמית.

הרב הראשי הדגיש כי הדברים אינם אמורים על עלונים העוסקים רק בדברי תורה. "אין ספק כי המטרה להרבות בדברי תורה בעלוני השבת חשובה, אך לאור המצב בו בתי כנסת רבים מלינים בפנינו כי הפכו ללוחות מודעות ולמקום בו מפרסמים נושאים פוליטיים בעלונים שמסתובבים בתוך בית הכנסת בזמן התפילה, ראוי ונכון להימנע מכך ככל הניתן", אמר.