מבט מישיבת הכותל בשנה שעברה
מבט מישיבת הכותל בשנה שעברהצילום: ישיבית הכותל

תלמידי ישיבת ההסדר בצפת נקראו לרענון והדרכה באחזקת החמ"ל העירוני במצבי חירום. זאת כחלק מההיערכות העירונית לקראת סופת השלגים הצפויה ביממות הקרובות.

כזכור בשנה שעברה ספגה העיר מכה קשה של ניתוק מחשמל ופגיעה משמעותית בתשתיות החשמל בשל עצים שקרסו. תלמידי הישיבה וחברי הגרעין התורני בעיר ניהלו אז את החמ"ל העירוני בצפת ועזרו למאות משפחות תושבי העיר שמצאו את עצמם ללא חימום או מזון עקב השלג הכבד שכיסה את העיר.

כחלק מהלקחים שהופקו זימן ראש העיר צפת, אילן שוחט, מבעוד מועד את הנהלת ישיבת ההסדר ותלמידיה לרענון נהלים באחזקת החמ"ל.

"ישיבת ההסדר צפת היא סיירת המטכ"ל של העיר הם נמצאים במצב כוננות מתמיד בחירום וברגיעה ואנו נהנים מתחושת השליחות הנלמדת אצלם בישיבה לאורך כל השנה. לאור הצלחתם המדהימה של תלמידי הישיבה בשנה שעברה באיוש קווי החמ"ל העירוני ובמתן סיוע בשעת אמת לתושבים הלכודים בבתיהם המנותקים מחשמל וממקור חום, ביקשתי שגם השנה ירתמו שנית לסיוע מערכתי לכלל התושבים" דברי שוחט.

מנהל המרכז תורני, הרב יותם קארו, אמר: "אנו מעורבים בחיי הקהילה בצפת בכל דבר ועניין ונכונים לכל משימה".

בתוך כך נערכו לסופה המתקרבת גם בישיבות הסדר נוספות הנמצאות במיקומים המועדים לסערה. כך בישיבת ההסדר בהר ברכה, ישוב שהיה מנותק מחשמל במשך כשבוע בשנה שעברה, דאגו שהישיבה תחומם על גז כמו גם המטבח כולו שצפוי לפעול על גז ויוכל להמשיך ולתפקד גם במקרה של ניתוק החשמל. "אנו עושים כל שביכולתנו על מנת לדאוג שהלימוד הרציף של הבחורים לא ייפגע בכל מזג אויר והם יוכלו להמשיך וללמוד בשקט ובחמימות", אמר יעקב וינברגר מנהל הישיבה.

בישיבת ההסדר 'הכותל' שבירושלים הוזמנו אלפי ליטרים של סולר וכמויות גדולות של מזון על מנת להיות ערוכים לכל סיטואציה. "בשנה שעברה אירחנו עשרות בחורים שהגיעו לשבוע ישיבה בישיבה ופשוט 'נתקעו' כאן ללא יכולת לחזור הביתה. מאחר וגם השנה צפויים להגיע אורחים רבים וגם אי אפשר לדעת אם יוכלו לצאת מהרובע היהודי, נערכנו עם כמויות גדולות של מזון." נמסר מהישיבה.

מתנדבי מד"א הלומדים בישיבת 'הכותל' צפויים לחבור לצוות הכוננות של הרובע היהודי במקרה של צורך במתן סיוע רפואי או עזרה ליולדות.