פייגלין מקים מפלגה חדשה

יו"ר חטיבת ''מנהיגות יהודית'' בליכוד, משה פייגלין, הודיע הערב (שני) כי הוא עוזב את המפלגה ומקים תנועה חדשה בראשותו בעקבות ההפסד הצורב בפריימריז.

"נתניהו עשה לי סיכול ממוקד חבל על הזמן", טען פייגלין בכנס פעילים בבנייני האומה, אך הבהיר כי הוא לא כועס על ראש הממשלה. "נתניהו הוציא את המשקיפים ותראו מה קרה שם".

"אין שום מנהיג בישראל שיודע ומסוגל להפוך את מדינת ישראל למדינת חירות יהודית אמיתית, מדינת חירות שאינה הופכת למדינת כל אזרחיה וזועביה", טען פייגלין. ''אין שום מנהיג בישראל, מלבד האנשים פה, שיודע ומסוגל להתמודד עם אבן בטייבה, עם סכין בירושלים, עם טיל מעזה ועם גרעין באיראן.

"אין שום מנהיג בישראל, מלבד אנשי החירות פה, שיודע ומסוגל להוזיל את מחירי הדיור והמזון", המשיך פייגלין. ''אין שום מנהיג פוליטי בישראל, מלבד האנשים פה, שלא נאכל בתוככי תעשיית השלום שנבנתה כאן, השתעבד לתודעת אוסלו ושפתה, אין שום מנהיג שמדבר על 'מדינה אחת, לעם אחד, בארץ אחת'. 

"קיוויתי שהליכוד יוכל להביא אותנו הישר לראשות הממשלה, אך אט אט הבנתי שכנראה שאינו מסוגל. ככול יצירת חיים חדשה, נדרשת פה לידה חדשה, תקופה של התבגרות עצמאית וממנה בע"ה בקרוב – מנהיגות אמונית, מנהיגות של חירות לעם ישראל".

פייגלין סיפר כי כשנכנס לכנסת חשב שיוכל להגשים את מטרותיו מתוך הליכוד. "עם ישראל החל להיחשף לאלטרנטיבת החירות היהודית על כל היבטיה. בהתחלה לא הבינו מה לימין הזה, בפאבים של השמאל. איך זה שפייגלין בלי לוותר על מילמטר מעקרונותיו ותוך כדי מאבק עיקש עליהם יכול לעבוד עם תמר זנדברג, להיות חבר של דב חנין וגם של מי מהח"כים הערבים שלמען ביטחונם לא אפרט את שמם.

''פתאום הבינו שאנחנו מביאים משנה סדורה, כוללת ורחבה, כזו שמכילה את כולם ונותנת זהות, חירות ומשמעות לכל ישראלי באשר הוא. זהות חירות ומשמעות. אבל בשנה האחרונה התחלתי להרגיש שהמערכת בכלל והליכוד בפרט - לומדת להכיל אותי ואת בשורתי ולהמשיך הלאה. התחלתי להרגיש שאני עלול להפוך - עם כל החזון – לחלק מהבעיה במקום לאלטרנטיבה והפתרון".

בהמשך הודיע על פרישתו מהליכוד ואמר כי "שני דברים עלינו לעשות עכשיו. לצאת מהליכוד ולהקים תנועה פוליטית שתנגיש את עצמה לבחירת עם ישראל ובעזרת ה' במהרה בימנו תעמוד בקרוב בהנהגתו. הוצעו לי כמה וכמה הצעות מכמה וכמה כיוונים, שלכאורה מבטיחים את מקומי בכנסת הבאה. אני שוקל את כל האפשרויות אך לא מוכן להיות מפלגת רייטינג ואוירה".

ח''כ פייגלין הבהיר למאות הפעילים, ''אם צריך יהיה לוותר על הכנסת הקרובה כדי לבנות את עצמנו נכון וטוב – אז נוותר. אנחנו ניקח את הזמן שאנו צריכים, כדי לבנות את עצמנו בצורה נכונה ומדויקת. נתייעץ, נבנה את החיבורים הנכונים ואת הכלים הנכונים".

"מתבשלים כל מני דברים מעניינים ומטבע הדברים לא את הכל אני יכול לספר כרגע אך דבר אחד אני מבטיח לכם. אני כאן בשבילכם ובעזרת ה' יחד נקים מנהיגות יהודית ומדינת חירות יהודית לנו, לדורות הבאים ונתקן עולם – במלכות שדי", דברי פייגלין.