נתניהו בניחום האבלים. הערב
נתניהו בניחום האבלים. הערבצילום: יעקב כהן

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע הערב (שלישי) לניחום אבלים במעונו של נשיא מועצת חכמי התורה הרב שלום כהן, היושב שבעה על אחותו הרבנית חמד ע"ה.

בפגישה נכח מטעם ש"ס ח"כ יצחק כהן אשר שימש בעבר סגנו של ראש הממשלה במשרד האוצר.

ראש הממשלה ציין בפני הרב כי הוא נהנה מאוד לעבוד עם חברי הכנסת של ש"ס וציין את חריצותם ואת עמידתם לטובת ציבור הבוחרים שלהם.

השיחה ארכה למעלה ממחצית השעה, ובמהלכה שיבח אותו הרב על בנו אשר זכה בחידון התנ"ך, הרב הוסיף "זכית שיש ממך שורשים טובים". נתניהו מצידו סיפר בהרחבה לרב כי הוא מצאצאיו של הגאון מוילנא וסבו הוא הרב נתן מילקובסקי שהיה מקורב לחסידות גור.

במהלך הדברים סיפר נתניהו לרב שלום כהן, כי הרב יוסף זצ"ל ביקש ממנו להביא את בנו אליו שיברכהו, אך בסוף הרב חלה והלך לבית עולמו, "כתחליף אני בע"ה רוצה להביא את בני לכבוד הרב שיברכהו" אמר נתניהו.

הרב הוסיף וציין כי יש לשים לב לדברי שלמה המלך, אשר אמר "לב מלכים ושרים ביד ה'". נתניהו השיב על כך "אני מרגיש את יד ה' שמכוונת אותי"

הרב שלום כהן ציין בפני נתניהו את הצורך לדאוג לחלשים ולשכבות המצוקה וציין כי חלק חשוב מאוד ממסורת ישראל הוא הצורך להקשיב לזעקת האביון ולשם כך יש לחזק את המוסדות התורניים שמנחילים ערכים אלה, נתניהו השיב על כך כי כמי שבא ממשפחת רבנים וממשפחה שערכי המסורת הם נר לרגליה הוא ער לדברים ופועל למען יישומם.

בסיום הפגישה אחז הרב את ידיו של ראש הממשלה ובירכו בברכת הכהנים, ואף ציין כי בברכה זאת כלולות כל הברכות כולן.

"אז קבלתי הכל, מה אפשר לבקש יותר מזה", השיב ראש הממשלה וסיים בברכה בה מנחמים את האבלים "המקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון"